Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

TRÖTT till tusen! :(

Av Åse - 1 oktober 2008 19:57

Oj, det har hänt mycket sedan sist jag skrev.. Vet inte hur jag ska kunna få ner allt tror jag.. men ska som vanligt försöka börja från början, det brukar bli bäst så.. Och för att kunna göra det mået jag som vanligt kolla när jag skrev senast och vad jag skrev då.. Så ett ögonblick, bara..

Hmm.. söndags var alltså senast.. Känns som evigheter sen.. HT gick bra, och vi sålde en del, sen tog vi lite bilder på mig o Meidie och några av killarna som jobbar på Side Hill, najs! :) Blev en kort siesta där sne innan det var dags för Area, som gick finfint! Sålde en del där också och hade att göra och gäster att prata med på alla hotellen, så det var trevligt. Gjorde inget att jag var ensam.. :P Söndagskvällen bjöd på en middag på Liman. Det var jag, Jutta, Johan och Meidie och vi hade riktigt trevligt och satt kvar ganska länge. :) Efteråt gick vi o tittade i lite affärer också. Blev ganska sent där tillslut, vi var hema runt 12.. Jag hade dessutom servicetelefonen denna natten, men tro det elle rej, den ringde inte en enda gång. Helt sjukt! Vi ringde tom och testade så att den verkligen fungerade, och det gjorde den.. Så det var/är jag grymt tacksam för :)

 Så blev det måndag, suck.. denna måndag kommer jag nog minnas länge..

Lämnade lägenheten kl halv nio på morgonen och var inte tillbaka förrän kl 23.. Ska försöka att förklara varför.. Dte började med Service på Side Hill på förmiddagen, som gick helt fint. Efter det körde jag o Jutta till Manavgat för att utföra diverse ärenden, bla skulle vi ornda synundersökning till mig och titta på nya glasögon, men det gick inte så bra.. Kortfattat så hittade vi inte från optikern till sjukhuset där vi skulle göra synundersökning, så vi gav upp.. ;) Körde tillbaka till Side, åt lite lunch, fixade med några claims och annat på kontoret. Sen var klockan så mkt att det inte var lönt för mig att gå hem o ha siesta, så jag pulade med lite annat, arkiverade listor och annat trevligt. Sen var det service på Side Hill igen, vilket också gick helt fint.. Fick ett samtal från Jutta om att jag behövde besöka sjukhuset och prata med en gäst, em det skulle gå fort.. Inga problem, jag fixar.. Det slutade med att jag satt där i nästan tre timmar.. Vi som hade planerat in grillbuffe och allt.. det sket sig.. Vi kom till Side Hill strax efter klockan 21.. buffen pågår mellan 19-20.30 Men de plockad eihop lite mat till oss och vi fick vars en delikatesstallrik, som inte var dumt alls, men jag mådde ganska crappy efter sjukhuset och det kändes som jag hade feber. Kändes lagom kul att sitta där på Side Hill bland alal gästerna i samma kläder som jag haft på mig hela dagen. ELises familj är på besök, dessutom o jag skulle försöka vara trevlig, men det kändes inet som att jag lyckade sså bra.. :/ Var ganska tagen av hela händelsen och väldigt trött efter en lång dag.. Var hemma runt 23, som sagt men hade svårt för at lägga mig och sova, eftersom jag trodde att jag skulle drömma om den stackars mannen på sjukhuset, så jag satte på Love actually, som jag börjde på nåhgra dagar tidigare, men tor bestämt at jag somnade fortare än fort!

Tisdag, så.. och IYI BAYRAMLAR! :) Som betyder trevlig bayram. Det är nämligen så att Ramadan, fasteperioden är över nu, sista dagen i måndags, och det betyder fest i dagarna 3 med start tisdag, som sagt. :) Betyder att man säger Iyi bayramlar till alla man möter och att alla bjuder på godis överallt.. :P

Dagen bjöd på en trevlig tur med vår käre lokalguide Ismail, även känd som Åsna.. ;) Åkte på Real Turkey och hade rekordmånga gäster. Hade med mig hela 16 pax, tror aldrig att vi tidigare varit fler än 9.. En trevlig tur, lagom lång, lagpom mycket info (varav jag kan det mesta utantill) och mycket trevliga o glada gäster som alla tackade så hemskt mycket för turen då de klev av! :) Efteråt gick jag upp på kontoret o hjälpte till med diverse, körde ut till några hotell o fixade saker o sen skulle jag hem o vila, eftersom jag skulle ha depnight.. Gick sådär med vilandet.. Rent för mycket oljud hemma o rent för lite tid, så det blev inte så mkt av det.. Dags för beach-party på kvällen som Side Hill hade ordnat. Ganska så ordinärt beach-party kan man säga. För det första så när vi kom dit var det ingen där.. men vi ssatte oss o väntade, och väntade.. och det skedde inte mkt.. men sen började det dyka upp en o annan kock och annat folk o vi fick lite dricka o så småningom kom Sinan (högsta managern på Side Hill) och sen dök dem upp en efter en. Det var gansak trevlig stämning tillslut, men bara helt vilt kallt! :( Vi satt med filtar o endå frös jag som tusan! Jag var nog inte helt kry heller, kändes tidigare på kvällen som att jag hade feber, elelr så var det bara trötthet pga mycket jobb o lite sömn på sistone.. Nåja, vi var kvar där helt för länge.. Desl för att Meidie skulle ta farvel av alla som jobbar på Side Hill eftersom hon reste hem idag, dels för att Henna skjutsade Halil till bussstationen och det tog tid innan hon kom tillbaka för att hämta oss.. Vi var inte hemma förrän strax efter tolv och  då vard et försent för mig att lägga mig att sova före dep night så jag fick hålla mig vaken istället.. Dags att köra när klockan var halt två, sende en buss först, vilket gick hur fort som helst, och sen satte jag mig i bilen. Gick toppenbar att köra dit, inga problem alls.. Träfade Kenneth från Ving där o vi hade trevligt, som vanligt. :) Sen var han så snäll att han sällskapade mig i bilen på vägen hem så att vi kunde småprata lite och förhindra att jag somnade bakom ratten (igen).. Var hemma runt 5 tiden och somnade ganska direkt.. Klockan kvart i sex ringde servicetelefonen och detta var inget kort samtal där svaret var "du må ringa igen efter klockan 8 imorgon tidlig!" utan här var det till att sätta sig upp, tända lampan, anteckna och sen ringa efter support på Alanyas back up telefon, stackars Jonatan fick nog åka iväg till ett hotell och ta hand om saken.. :( Nåja, jag somnade igen, men vaknade vid 9 av att Meidie ville ta farvel.. hade bett henne att komma på morgonen så att vi slapp ta farvel på kvällen innan.. Efter att hon varit här pratad ejag lite med Elise och sen had ejag svårt att somna om, försökte i drygt en timme, emn gav upp.. Så gick up o åt lite..  Pysslade luite på internet.. sen gick jag o leise ner på marknaden och gjorde några fynd :) Brossan, nu har jag handlat en toppenfin tröja åt dig! :) Och se gick vi hem och jag fick sovit i nästan 2 timmar till.. Sen var det dags att åka in till Manavgat och möta Nina från optikern som vi samarbetar med för att göra syndundersökning o kolla på brillor.. Gock väl sådär denna gången med.. Diverse strul med ögonlä'karens bokninbgstider och annat.. em  jag hittad ett par superfina bågar och synundersökningen blev avklarad, så nåt nyttigt har jag gjort idag iaf! :)
Nu på kvällen har jag haft en sendbuss och har en till om en timme..S ens ak jag bara rätt i sängen och sova så gott inatt! Ingen servicetelefon som stör, förhoppningsvis vaknar jag inte när Elise kommer hem mitt i natten.. och jag har sovmorgon, för dte är HT som står på schemat imon, och då börjar man runt 10 så jag kan sova till 9 :) Ska bli skönt! HGåll nu tummarna för mig att ja kan sova inatt! Senbussen går nog fort för det är bara tre hotell och totalt 9 pax tror jag, så det ska vara snabbt avklarat! :)

Hmm, var det något annat jag skulle meddela här..? Det är en vecka tills jag kommer hem nu, det vet ni va...? :) Är ju visserligen bara hemma så få dagar, men ska ändå bli skönt, jag ser framemot det! Mamma, du kanske måste plocka fram min vinterjacka..? :P

Jag kan bara tänka mig hur många stavfel det måste finnas i denna texten, som förmodligen också blev ganska lång... Men jag orkar inet gå tillbaka och rätta, jag tror nog ni överlever.. :)

Ha en fin lill-lördag hemma.. Snart är det helg igen, för er som har lyxen att njuta av sånt! :P

Kram o puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 2 maj 2009 16:17

Idag, innan jag ens kommenterar kommentarerna ska jag börja med att säga att jag är gryyymt ledsen att jag inte kan vara med på Josses 25 års fest ikväll! :( Men jag hoppas (och tror - nej är övertygad!) att ni får sjuuukt kul ikväll och att jag får ...

Av Åse - 30 april 2009 17:57

... att jag inte har uppdaterat på länge.. Har bara inte haft lust/tid/ork osv... Men nu är jag här.. en stund iaf. Idag är det torsdag och torsdag på Kreta bertyder flygplats om o om o om igen.. :P Vi var där tidigare idag och vi ska dit ikväll igen...

Av Åse - 24 april 2009 06:46

.. Usch, nu får det snart vara slut med de här tidiga morgnarna.. Och ja, det är det ju faktiskt, leeeedig imorgon! :) YES! Och dessutom LÖN idag, ioch inte vilken lön som helst, utan THE big one, eftersom jag får tillbaka mina BA-pengar! Rätt in på ...

Av Åse - 23 april 2009 18:25

Oj, insåg att det nog var ett tag sen jag senast uppdaterade er.. Kan bero på att dte har varit långa dagar.. Igår körde jag då för första gången Knossos utflykten, och resultatet är ganska nöjd :) Det är en väldigt lång dag, men jag tyckte nog jag k...

Av Åse - 19 april 2009 10:20

Guuud vad skönt det är att vara ledig! SOOOOVMORGOOOON! :) Såå najs! Oj, sorry jag blev visst avbuten av att skriva kommentarer till alla bilderna på facebook. Fast det visste ju egentligen inte ni, nåja.. haha Idag är jag alltså ledig, mycket bra! :...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards