Alla inlägg under juli 2008

Av Åse - 29 juli 2008 22:30

Haha, då har man blivit utsedd till kung också! :) Av min undrbara kollega Johan, som jag trodde var min bästa vän, men tydligen inte.. upptäckte jag igår ;) Fast det är en heelt annan historia! Om jag skulle fortsätta där jag började.. Jag har varit Bamse ikväll o dansat pizzadansen o macarena med barnen på minidisco. Det var niice. Men varmt!! Och efteråt fick jag ett sms av Johan (som är i Kemer denna veckan) där det stod, Du är kung! :) Tack, då blev jag glad!

Nu har jag nyss kommit hem, efter en trevlig kväll på Side Hill som bla innefattade bllonger som man tände fyr på som sen steg uppmot himlen, supermysigt och väldigt uppskattat! Sen fick jag lite mat i magen o då blev jag ännu gladare. Sen var det lite hejdå till Engin, Ismet o Hakan.. igen, för dte gjordejag ju i eftermiddags också.. ;) Och nu är jag hemma. Sitter bara o väntar på att tiden ska gå för sen ska jag ju senda buss inatt. Så ska åka ner till kontoret kvart över ett.. o nu e klockan halv tolv.. Suck, dryg väntan! Funderade en stund på att sova, men tror det blir ännu värre.. Får väl sätta igång ett avsnitt vänner eller varan tv.. Måste bädda sängen me, för jag har ju tvättat mina lakan.. Värdelös info för er antar jag.. ;)

Så nu slutar jag hellre att skriva än att tjata ut er för mycket.. Nästa gång jag uppdaterar er är jag nog på svensk mark.. om det inte finns trådlöst internet på havalimani i Antalya, förståss.. ;)

Sov gott, vi ses snart!

Hälsa Sverige att jag kommer hem!

Kram o puss

Av Åse - 29 juli 2008 19:19

Jaha... då var sista två servicarna för ett tag framöver avklarade.. och gud va tråkiga de var.. Ingenting att göra! Inga loggar att följa upp, nästan ingen spom kom o köpte utflykt... Ganska trist! Förmiddagen gick bättre, för då var Elise med o sen körde jag en sväng till andra hotell.. men eftermiddagen.. heeelt värdelös. Ensam o typ inga gäster alls som frågade om nånting! Spenderade tiden antingen nere i restaurangen o pratade med Ismet, Engin o Haka, eller uppe i receptionen o pratade med Metin.. Iofs kul de me, emn inte i två timmar.. :S Nåja, nu slipper jag iaf detta ett tag, för imorgon bär det av hemåt! Håller på o försöker packa lite nu men det går inte så bra.. elelr det känns som att jag är färdig fast att jag vet av erfgarenhet att jag inte är det! :S Menmen.. ska iväg nu med Emma o Meidie o leka bamse på barndiscot.. Kan ju bli kul! :D Sen får jag se när jag är hemma o sen ska jag senda bus inatt, sen blir det godnatt o upp ganska tidigt imon för att packa det sista o sen ge sig av mot sverige! :D

Mailade Jenny idag o platsen till CPH fanns fortfarande kvar då, det var typ vid halv fyra, så håll tummarna för att ingen har tagit dne eler tar den fram tills imon kl 12.40 då flyget går! Det drygaste blir väntan på flygplatsen eftersom jag måste checka in efter alla gäster.. suck.. men men...

Nej, nus ka jag iväg.. Later!
Krama

Av Åse - 29 juli 2008 07:15

Jaa, då var det alldeles snart dags för service på Side Hill.. och inte vilken service som helst.. Den näst sista servicen på grymt länge! Den sista blir ju i eftermiddag o sen imorgon åker jag hem! :D Helt lovely! Ska bli så nice att komma hem o krama om alla som jag saknar! Pagge, Björn, Sara, Sandra, Sara, Mattias, Hon...?, EBBA, Marcus o Jocke såklart.. o Paulin o K1 o Tobbeplayer o Cilla, men Er träffade jag ju för inte så längesen.. Josse om jag hinner träffa henne, Cajsa, Frida, Tessan o de andra i stan 1, kanske Becka o Maja...? Usch, jag kände att det var farligt att börja räkna upp namn här för nu har jag säkert glömt nån som blir jätteledsen.. Såfall skyller jag på tröttheten o värmen.. jag hoppas att det är ok?! ;)

Nej, nu är jag sen som vanligt..

vi ses snart! :D

Krama

Av Åse - 28 juli 2008 18:22

Åh, har inte kunnat uppdatera er för bloggen har varit lite knasig på sistone, och det är det fortfarande, men jag håller tummarna för att detta ska fungera iaf! :)

Hm, efter riiiiktigt galen festing igår hos Ving har jag varit så sjukt jävla idiotbakis idag påp Manavgat. Grymt! Längesen jag var så här kass! :S Ok, Cajsa, det var inte riktigt så illa som efter Kulla den gången om du minns..? hehe ;) menmen, turen gick fint iaf och jag fick applåder i bussen när vi var tillbaka i Side, så jag är nöjd! Nu ska vi alldeles snart ner på Side Hill o äta den fantastiska grillbuffén! :D Blir väl jag, Elise, Emma o Meidie.. ska bli ett trevligt slut på denna dagen! Sen får jag väl försöka börja packa kanske? Åker ju hem i övermorgon! Fattar ni hur nsart det är?? :D:):D Om jag får en plats på flyget, förståss.. Det ser inte så ljust ut.. den platsen till CPH var fortfarande kvar när jag pratade med Jenny igår, så hoppas hoppas! Annars överväger jag starkt att bryta benet på nån o ta deras plats. haha ;)

Nej, men det löser sig, jag är positiv! Ser inte problemen, jag ser lösningarna! Eller hur Henning? ;)

Jag måste säga att jag är grymt besviken faktiskt! Tre hälsningar direkt till personer i förra inlägget och ingen som kommenterat.. vad är nu detta? :(

Bättring, tack!

Nej, nu ska vi snart åka!
Massa kramar, vi SES snart! :D

Av Åse - 26 juli 2008 15:49

Åh, jag vet inte helt vad som har hänt med mig.. Jag är så glad! :D Kan ju ha att göra med att nedräkningen inför hemresan är på gång på riktigt nu.. :D Det är bara flygplats ikväll, imorgon HT o service, måndag service *2 o tisdag service *2 sen åker jag hem på onsdag! :D Ska bli såå nice at komma hem o träffa alla! Ser så mycket framemot det! Och det ska bli skönt att vara ledig! Kommer iofs ränna omkring som en dåre för att hinna med allt jag vill hinna med, träffa alla o alla fester, men jag är ju leeeedig! Inga tider att passa.. Så skönt! Men nu ska vi inte ta händelserna i förväg, utan lite jobb är det kavr. Men jag ser faktiskt framemot flygplatsen ikväll! Vet inte varför, men jag är bara på så bra humör somsagt så det ska bli nice. Dessutom e vi 3 st från Side som ska hjälpas åt att senda bussarna, så det ska nog gå lugnt! Johan o jag först o sen kommer Elise som en förstärkning just som vi blivit som tröttast! haha :D

Pamukkale igår gick förvånansvärt bra! Vågar knappt säga det, men jag hade faktiskt roligt! :D Fick mycket beröm av både gäster o lokalguide, så de va nice! Det enda negativa var när vi var påväg hem så var vi lite sena o sen kom inte kombinationsbussarna i tid.. men annars gick allt helt fint! :D

Sen hade jag sendbuss på natten så jag fick lite hjälp att hålla mig vaken tills dess, tack Jocke o Marcus! ^^ :D Och sen skickade jag iväg mamma o pappa o några andra gäster o sen var det hem i sängen.

Sov läänge vilket var grymt nice! Sen har jag nyss varit på kontoret o packa lite material åt mig o Johan (som är i Kemer) och snart är det dags att fixa lite mat innan det är dags att åka till flygplatsen.

Johan, duktig du har varit på att uppdatera din blogg, har du tråkigt i Kemer, eller..? Hehe ;)

Jocke, helt sjukt, nu blev du omnämnd igen, och denna gången faktiskt på riktigt!

Josse, Jocke e en av Johans vänner som var här i förra veckan, se bilder på facebook, de e han med kepsen! ;)

Oj, hehe blev bara hälsningar till folk på J, fräckt!

Ha det guttans allihopa, vi ses snart!! :D

KRAM o PUSS

Av Åse - 24 juli 2008 19:46

Jaha, vet inte helt när jag skrev sist men dags för en uppdatering är det iallafall! Gårdagen var en ganska chill dag.. förutom att jag inte fick så mycket sömn  pga sendbuss på natten o sendbuss på morgonen efter.. Sen vara jag ledighela dagen, chillade vid poolen med mamma o pappa. Nice! Sen åkte jag bil med Linus till flygplatsen.. Gick strålande dör ute faktiskt.. nemas problemas.. Förutom att jag gjorde den sämsta sendbussen ever.. Helt o koncentrerad var jag.. :/ Sen körde jag bil hem också, nice! Var hemma typ 2.30 så det var ju inte supersent, men sen va de upp o ha HT i morse.. Peter var ju lagom seg idag, haha.. HT gick väl helt ok endå, o sen sålde vi lite efter det me, så de va nice! :) Sen hade jag en hel del krab att ta hand om, åkte till Sun City o fixad emed nån som skulle byat rum, sen till kontoret o lämna biljetterna, tillbara till SIH för lunch med mamma o pappa, sen hann jag vara på kontoret ca 45 min innan det var dags att åka tillbaka till SIH igen för service på eftermiddagen.. Har varit en grymt intensiv dag, men endå roligt. vilket var längesen sist!

Nåja, pratad emed Jenny imorse me ang min hemresa, som närmar sig med stormsteg! Illa bara att det finns en plats kvar på de 3 flygen som jag kan tänka mig att åka med.. EN PLATS! :( Tänk om den försvinner.. :/ Nåja.. det är inte riktgt så illa som det låter.. Det kan alltid komma no-shows, o då kniper jag en plats..  Sen ska jag ringa Rikard på Ving imon me för o se om de möjligtvis har en plats över på nån flight.. Så hem ska jag nog komma alltid :)

SUCK, imon ska jag köra Pamukkale. Vilket betyder att jag borde gå o lägga mig typ nu.. Det är möte på kontoret nån gång runt 6 imon.. :( Den e sådär.. Sen har jag ett 37 sidigt kompendie som jag borde läsa, men jag orkar helt enkelt inte.. är ganska trött redan efter en hel del jobb de senaste dagarna..  Ser så mycket framemot semestern nu så de e helt sjukt! Ska bli så nice att komma hem o träffa alla o ta de lugnt o festa o bara glida! :)

Åh, vilken räddning! :) Linus ringde nyss! Jag behöver inte vara på kontoret förrän halv åtta imorgon! Såå nice! Då blev det lite sovmorgon ändå ju! Sjukt nice!

Åh, ni kan inte ana hur sjukt konstogt det känns att skriva att jag är hemma om mindre än en vecka! Träffar många av er läsare (hoppas jag) antingen om exakt en vecka, eller en vecka och en dag eller om en vecka o två dar! LOVELY!

Sov gott, ses snart! :) KRAMAS

PS. För att inte göra Jocke ledsen.. Du är fortfarande söt!^^ Haha

Av Åse - 23 juli 2008 00:01

Jaha, ännu en dag till ända.. Ja nästan iaf. Ska senda en buss till flygplatsen första bara.. Ska köra om en kvart så hinner inte skriva så mkt, för sitter i pyjamasbyxor i sängen, och dte är kanske inte en lämplig klädsel att sända bussar i.. ;)

Idag har varit både en riktigt bra dag och riktigt crappy..

Det som var bra var ju Cable skiingen nu på eftermiddag/kväll, det var sjukt sjovt! :D Som vattenskidor fast efter en kabel istället.. som liksom var uppspänd.. Nästan som en ankarlift i skidbacekn fast den gick plant.. Riktigt nice,fast det var inte helt lätt!

Det som inte var så bra behöver jag kankse inte nämna..? Det var massa krabb med logar o skit bara, och sen Kentia där jag hade strulat o sen saknade jag massa pengar när jag skulle likvidera, vilket var det allra sämsta! SUCK! Måste kolla på det imon! :( Nåja, mötet gick bra iaf, förutom på slutet då vi fick veta att en av oss svenskar i team side nog måste flytta till Alanya! Ingen som direkt är sugen på att lämna the fucking best team! Nåja, vi får la se hur det blir med det.. Sen tog vi iaf några roliga teamfoton :)

Det var väl egentligen allt jag hade för nu.. Nej förresten.. Jocke ville gärna ha ett omnämnande, så hör kommer det.. Jocke du är söt! Hahah ;)

Sov gott alla! Det ska jag när jag väl är hemma igen!

Krama

PS, vem är "Johans kompis"? Jag är grymt nyfiken!

Av Åse - 21 juli 2008 22:29

Så, då var man tillbaka hemma efter en ledig dag! :) Har varit en riktigt nice dag! Sov till typ elva, vilket var välbehövligt, sen åkte jag ner till stranden och umgicks med mamma o pappa som ju är här på besök. Sen var det hem, chilla lite o sen har vi varit ute o ätit på Ocakbasi ikväll, jag, mamma o pappa. Har varit en trevlig kväll! :) Nu sitter jag hemma i sängen o chillar lite på fejjan o lite på msn. SKa alldeles strax sova, är riktigt trött.

Nåja, vad hände så igår? Areaservice var stress, stress, stress... men det var ju med Johan så det var riktigt roligt endå! :) Fick sålt en del, vilket kändes nice! Sen var det veckomöte på kvällen, också väldig välbehövligt efter allt som hänt på sistone! Sen gick hela teamet ut o åt på kvällen. Hemma ganska sent, men det hondrade inte mig från att starta datorn.. så satt väl vaken till typ två o pratade med lite olika folk på msn o sådär... Tills jag tillslut däckade i sängen, hehe.. Idag harjag som sagt varit ledig, vilket har varit helt underbart nice!

Imorgon är det BS som gäller, + CIT.. sen ska vi ha teamday på eftermiddagen/kvällen. Skulle ju egentligen haft den i fredags, men det blev ändrat så nu har vi den imon. Ska bli grymt nice! :D Ser framemot det! :D

Jaa, nu har jag väl inte så mycket mer o skriva egentligen... Va konstigt med ett så kort inlägg! ;)

Nåja, sov gott alla, until later! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards