Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Åse - 20 juli 2008 13:15

Nu har jag varit dålig på att uppdatera er igen.. denna gången har det sina orsaker.. Henrik har åkt hemtill Danmark.. En och en halv vecka tidigare än planerat. Så fredagen och lördagen var tunga dagar här i Side. Ingenting kändes bra och alla var väldigt nedstämda. Så igår efter service gjorde jag direkt ingenting. Jag o Henrik småpratade lite om allt och inget. Sen var Johan, Meidie, Henrik o jag nere och åt sista måltiden. Sen var det dags för Henrik att städa o packa o sen åkte vi till flygplatsen vid halv sjul. Henrik åkte i min buss, men ingen som dirket pratade. Vi satt i tankar båda två.. Sen kom det tuffa avskedet inne på flygplatsen. Inte roligt alls. Men vi kommer att ses igen. Jag vet att det ofta är något man bara säger men denna gången tror jag på det, jag gör verkligen det. Nåja, nog pratat om det.. Jag ska försöka uppdatera er med var som hänt sen sist.. Men då måste jag först ta reda på när jag skrev sist.. ;) Så, då har jag uppdaterat mig själv lite..

Ok, torsdagens citytour gick helt ok. Jag hade 9 pax med mig, varav 5 inte följde med på middagen.. Så det gick grymt mycket fortare än sist, när Peter och jag hade 46 pax... ;) Så vi var faktiskt färdiga med hela grejen innan ens middagen skulle ha börjat. Vilket var grymt nice! Så Elise o jag tog en välbehövlig promenad hem, duschade o gjorde oss iordning och redo för fest. :) Festen blev kanske inte så galen som vi hade räknat med, men visst var det skoj! :) Singstar här hemma och sen drog vi ut. Stones som vanligt och sen Athena. Det fanns två på stället som var betydligt fullare än andra och det skulle jag säga var Tobbe och Elise. Elise var i sitt esse, det må jag säga! Nåja, när vi kände att det var das att dra sig hemåt erbjöd sig Metin att köra, men jag ville tvunget ha kebab, så det blev bara Johan som åkte med. Jag, Marcus, Tobbe o Jocke gick upp o köpte världens godaste kebab, fast Marcus fick ingen för han äter endå aldrig upp den.. haha Sen gick vi upp o sate oss utanför Leda o satt o pratade hur länge som helst. Kom några galna turkar i en skåpbil o försökte prata svenska med oss.. Han frågade vad jag hette men det ville jag inte säga så jag bara hmm...hmmm...  hmmm Så började Jocke sjunga "hon heter Anna, Anna heter hon.." haha det var sgu sjovt! :) Nåja vi satt där ett bra tag o pratade innan det var dags att ta sig hem.. Sista kvällen med gänget blev en nice kväll! Men det roligaste blev trots allt ändå onsdagen! 

Okej, sen blev det då fredag och jag o Johan hade Area-service på morgonen. Gick lugnt och smärtfritt trots att vi båda var slitna.. Efter det körde vi till Manavgat för att hämta visumen hos polisen och sen var det bara tillbaka till kontoret öfr att göra transferlistorna. Massa krabb som  vanligt för vi är så få guider, men det gick ihopa tillslut. Här emellan kommer faktiskt insektshistorien in också, Linus o jag belv nästintill ihjälskrämda av en skitstor insekt som tagit sig in på kontoret.. helt galet!

Nåja, sen fick man hela 45 minuters paus för att äta o göra sig iordning för at åka till Aspendos o se Troy. En helt grym dansshow! Tyckte nog faktiskt den var bättre än Fire of Anatolia om jag ska vara ärlig.. :) Även fast jag satt o somnade.. :/ hehe Nåja, efter showen var det hem o sova.. kunde man önska! Nej, jag hade ju frivillgt tagit på mig att senda bussen på natten.. Johans vänner skulle ju åka hem med den och jag ville ta farväl, så jag sände iväg deras buss till flygplatsen, där Johan väntade på dem.

Sen var det hem o sova, nice! :) Sen var det upp och ha BS igår.. Var helt död, men det gick bra ändå.. Hände inte så mycket.. Sen är vi tillbaka på dokumentets början. Lite chill innan flygplatsen.. Trodde att det skulle bli helt totalkaos på flygplatsen eftersom jag var så trött, väldigt seg i huvet, ledsen efter Henriks farvel och många bussar på kort tid, men det gick helt fint! :) Tills beskedet om förseningen kom! SUCK! TRD som skulle landat 01.15 var försenat till 03.20 usch o blä! Helt värdelöst! Det ironiska i det hela var också att nrä vi gjorde listorna frågade jag Linus om jag kunde få slippa terminal två och stana för TRD på ettan. Ja, sa Linus, det är ok. SUCK, tror ni jag ångrade mig eller?? Men det var bara att bita ihop och acceptera! Det gick bra trots allt.. satt o sov utanför BK i väntan på sista flyget.. hehe ;) Men sen var det naturligtvis någons väska som inte kom, så de fick gå in o skriva PIR rapport och det tog minst en kvart, helt galet när kl redan är så mkt.. Så jag var hemm ai sängen kl 05.50 SUCK va trött jag var! Sov till typ 13, sen har jag bara suttit vid datorn sen dess..

Nu ser jag plötsligt att klockan är sjukt mycket! Börjar jobba om 25 min och har varken ätit eller duschat.. Så up and away! Hörs senare!

Ovido - Quiz & Flashcards