Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Åse - 12 juli 2008 12:31

Kan ni tänka Er? Jag har faktiskt fått sova! Inte hela natten, men åtminstone ett par timmar! :):) Natten på flygplatsen gick fint! Arrivalen på terminal 2 flöt på hur fint som helst! Jag menar, med hjälp av Nick o Silke, vad kan gå fel? Mina bussar var så små så de fylldes ganska snabbt så det vara bara att senda dem o sen köra över på terminal 1 för dep.. Lite små problem där med folk som hade på tok för mycket saker och vågen som slutade fungera på det ena bandet, men det gick endå helt OK.. Hemfärden i bilen gick inte lika bra.. (Mamma, please dont read!) somnade fakstiskt till 2 gånger ochblev livrädd när huvudet nickade till! Gjorde allt jag kunde för att hålla mig vaken; fönstret öppet, superkall luft på högsta fläktnivå och radion superhögt. Men det räckte tydligen einte. Söt som hon alltid är så ringde Silke då hon kommit hem för att kolla så allt gick bra, det var dock innan jag somnade till första gången.. Saken var att stanna på vägen var ju inte något alternativ! Skulle varit livrädd! Sverige är ju en sak, men man stannar inte o sover i bilen i Turkiet! Nåja, jag kom iaf hem, hel o ren! Stöp i säng och bad till gud att telefonen inte skulle ringa på de 2 ½ timmar som återstod tills kl var 8 o "riktiga" GOL öppnar.. det gjorde den.. 20 över 7 ringde någon som inte blivit upphämtad för rafting. Lätt löst problem o sen somnade jag om igen.. Vaknade till vid halv nio så då ringde jag Inger o rapporterade vad som hänt under natten, sen har jag sovit som en stock o vaknade nu kl tio över ett. NICE! :) Känns som att jag äntligen fått lite sömn. Är dock fortfarande riktigt trött, men tror det beror på att jag fortfarande är nyvaken och inte ätit frukost ännu. Tänkte göra gubbaröra, har inte ätit det sen mamma åkte, men upptäckte att jag saknar mer än hälften av ingredienserna så får se om jag orkar gå ner o handla eller om det blir knäckemackor med leverkorv o grevé istället.. Som alla andra dagar sen Josse kom.. haha

Dagen idag ser ut som så att jag har WAP (vilket jag ev struntar i eftersom jag har jobat som en idiot de senaste dagarna..) och sen har jag sendbussar ikväll. Jag o Henrik ska ta båda bussarna tilsammans istället för vars en, mycket mer sjovt ju! :) Vi e ju partners in crime när det gäller HT, så varför inte på sendbussar? ;)

Ikväll efter bussarna ska jag dricka några välförtjänta Efes och sen ska vi nog gå ner på "grand opening party/Cims birthdayparty" på Alaturca restaurangen, vår nya lokala restaurang. Det ska fakstiskt bli riktigt nice! En SPC kväll kanske? Grymt längesen nu!

Imorgon ska jag o Henrik ha HT o sen service på eftermiddagen och sen blir det party på riktigt! Jag är fri måndag så det ska fanemej festas på söndag! Nice med fest på söndagar me, för Ving brukar alltid festa då, så då blir vi många! :)

Nej, lite mat i magen vore inte fel.. Uppdaterar mer senare!

Krama

Ovido - Quiz & Flashcards