Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Åse - 10 juli 2008 21:01

Fy fader va jag e trött idag. Det beror på en hel del olika fakltorer, men den främsta är servicephone! Fy fan vilket elände den är alltså! SUCK!

Nåja, jag har väl en hel del att uppdatera er å innan jag kan börja prata om gårdagen o idag.. vi får börja med tisdagen.. Real Turkey (inte äkta kalkon... haha) var faktiskt helt OK; om jag inte varit så trött vill säga.. ;) MEn jo, den gick fint. Det som var drygt var att vi kom hem lite sent så det vara bara hem o byta om o direkt i bilen till Alanya. Akkurat då trodde jag att jag skulle somna i bilen, men blev piggare när jag kom fram. GOL var heller inte alls så trist o drygt som jag trodde. Gick faktiakst riktigt fint! Jag har ju iofs vanan inne av att sitta på kontor o svara i telefon hela dagarna.. ;) MEn trodde jag skulle få massa knepiga frågor o spörgsmål som jag inte skulle kunna klara av att svara på, men dte var inte så farligt faktiskt! Sen när kl var 20 var det bara att sätta sig i bilen o köra hem till Side igen för att bara precis hinna duscha o sen var det iväg ut o äta o sen fest som gällde! :) Festen blev inte ens hälften så galen o crazy som i söndags, men ändå mycket trevlig. det blev en kort förfest hemma hos JOhan o henrik efter middagen o sen bar det iväg till Stones. Mötte upp med några vänner till Henrik, och allas vår Metin från Side Hill, (som numera är "like the nicest person I know in Turkey" haha) Vi satt på Stones nästan hela kvällen. Johan o henrik hade lovat varandra, o Henrik hade även lovat ELise faktiskt, att de skulle gå hem senast halv tre, den gränsen flyttade HEnrik sen bak till 01.00 men det sprack ganska snabbt när klockan var 00.50 när vi lämnade SGR haha, men iaf, de hade halv tre som gräns, eftersom Johan skulle ha BS o Henrik skulle ha airport day.  Det gick sådär med den tiden kan man säga.. Jag tror vi gick från Stones o vidare till Athena närmare tre, haha. Nåja, Athena var trevligt för en gångs skull, trots vissa ovälkomna kända ansikten, hehe Josse, du vet vad jag pratar om! ;) På Athena träffade vi Kaan o gratulerade honom på födelsedagen! :D Nåja, vi stannade inte där så länge, sen när vi skulle hem så erbjöd sig Metin att köra oss, vilket ledde till mitt tidigare uttalande :) Och faktiskt slutade kvälen mycket bra :) ;)

Så, då blev det sen onsdag.. Hmm.. onsdag.. Då var det dags för Josse at göra av med hela semetserkassan på marknaden, vilket hon också bokstavligt talat gjorde! Plu satt jag gjorde av med en hel del me.. SHIT Va mycket grejer det finns.. Nu kan jag aldrig mer mobba Henrik för att han inte kan gå förbi marknaden utan att handla, jag är fan likadan själv.. Note for later, håll mig borta från markand! haha ;) Sen var det då flygplats kväll som gällde, efter en trevlig lunch på Korner med K, var ju tvngen att ta med Josse dit me, haha. Och, spännande som det var så var jag ju airport responsible.. Men det gick faktiskt helt ok, jag är stolt öven min insats, och även de andra naturligtvis, det flöt på så bra o nästan ingen kaos. Kändes fint. Jag o Johan har dessutom ett grymt bra samarbete på flygplatsen, kan fan inte bli bättre! Henrik är min partner in crime på HT o Johan min bästa samarbetsparter på Havalimani, NICE :D

Nåja, trots att jag hade servicetelefonen samtidigt som flygplatsansvarig gick det ju fint.. Under tiden jag var på flygplatsen iaf! När jag sen körde hem, var ju i bil :) så ringde det tre ggr på vägen hem. Kom hem typ kvart i två o tänkte att det var sen men att jag iaf skulle få nåhgra timmars sömn innan HT.. Så fel man kan ha! Telefonen ringde 3 ggr innan kl var 4 o sen ytterliggare en gång i timmen fram till 9.00 SUCK SUCK SUCK! Inte mycket sömn denna natten heller... :( Men det var bara att upp o hoppa, ligg inte o dra dig! Pallra sig till kontoret för att förbereda HT med Peter.. Ner på Side Hill, mötet gick nice trots massa vind som gjorde att "duken" inte ville ligga kavr o papprena flög lite hit o dit, fattar inte varför det ska blåsa så mycket just där och just när man har HT..?

(Nu måste jag försöka snabba på lite med skrivandet för Josse sitter snart o somnar i väntan på Vänner.. )

Menmen, telefonen fortsatte o ringa, problem med överbokningar på ett annat hotell.. Det vara bara att snä'llt sätta sig i bilen efter alla frågor/spärgsmål som kom efter HT och köra vidare till SIS för att försöka reda ut vad som hänt o hit o dit. Som tur var så var gästerna rtiktigt trevliga o snälla o förstod att felet inte var mitt o inte ens vårt företag utan hotellets.. Men likväl skulle dte redas ut. Tillbaka till kontoret, drog hela Hostorien för Helena som är stand in frö Linus då han är hemma på semester..Jobbar han aldrig? ;) Och sen då jag äntligen fick komma hem hade jag ca 50 min tills jag skulle iväg igen för att studa city touren... Oj, vilken inte als bra tour det blev.. SUCK, trött som jag är är jag väl grymt negatov, men det var inte alls bra... Nåja, det blir bara till att tänka till o göra förbättringar tills nästa vecka då det är jag som ska köra den..

Nu på kvällen har ´jag o Josse varit nere på vår lokala restaurang o ätit god mat o nu sitter vi här i våra mjukaste mjukiskläder o ska se vänner så snart jag är färdig med er uppdate.. dvs nu alldeles strax..

Imorgon åkre Josse hem. Har varit så nice att ha henne här så det är sjukt trist att hon åker hem! :( Nåja, jag kommer ju själv hem om mindre än 3 veckor! Shit, kan ni fatta att det är så kort tid? Galet ju!

Imorgon ska jag förhoppningsvis ha Area service med Henrik på morgonen ( om inte Johan ska köra Pamukkale 2 för då måste jag ta BS istället för honom..) och sen på eftermiddagen ska jag göra transferlisotr för lördagens flygplats. första gången jag gör dem själv, så det ska bli kul :)

Nej, nu ska jag inet låta Josse vänta längre. nu är det dags för vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards