Alla inlägg under maj 2008

Av Åse - 31 maj 2008 15:23

Det är väl ändå helt sjukt vad internetberoende man har blivit! Internet har vä varit borta max ett dygn o jag har sån galen abstinens! Men nu är den ju tillbaka igen och jag kan vara lugn :) Ångesten har lagt sig också, även fast den kommer tillbaka i små doser lite då och då.. Men har pratat med både Elise o Henrik nu och de säger att jag inte behöver ha ångest över något så jag får väl tro dem. Eller så är de bara väldigt snälla.. ;) Igårkväll hade Elise o jag en koselig hemmakväll, satt och tittade på Friends :) Sen somnade jag innan 10 tror jag.. skönt, behövde lite sömn! Idag har det varit service, ganska chill och sen har jag legat nere vid poolen. Riktigt skönt! Nu ska jag alldeles strax laga äggakaka till halva Sidefamiljen, dvs Elise, Henrik o mig sen ska Elise o jag bege oss till Havalimani strax efter kl sex.. hehe nu kom jag att tänka på att Henrik tycker det är mycket märkligt att vi i Sverige har samma stavning på räkneordet sex och aktiviteten sex.. Som bäddat för missförstånd säger han! Och konstaterar att danskarna var lite smartare när de bestämde att räkneordet ska stavas seks.. ;) Jag tror jag har fått beviset på att ingen läser min blogg eller också att ingen tror att de känner mig eftersom att ingen har gissat på vilken låt det var jag lyssnade på när jag låg bakis igårmorse.. :( Nåja, då får jag skriva för min egen skull istället då.. Snyft.. hehe Det var något jag tänkte på att jag skulle skriva, men vad var nu det..? Nej minns inte. Återkommer om jag kommer på det och det var något viktigt. Annars blir det ny update när jag vaknat imorgon.. Ska vara på flygplatsen länge inatt så det blir inte imorgonbitti! Jo, nu kom jag på det. Alla ni därhemma som ska till Sommarnatta på Tingvalla ikväll, ha riktigt jävla skoj, och försök att inte sakna mig förmycket trots att jag inte missat det de senaste åren.. ;) Och någon, snälla någon, ta min plats i en drickatävling med Anna Månsson! ;) Men passa er för att förlora, det är jag som leder! Haha, nej.. nu måste jag laga mat! Enjoy your weekend! Puss

Av Åse - 30 maj 2008 16:10

Det blev inte beachen idag. När Elise o Henrik kom hem från service vid ett tiden stupade de båda i säng o Elise har sovit till för en halvtimme sen.. Hon skulle bara sova en timme. hehe Själv har jag legat o halvslumrat nere vid poolen ända till nu. grymt skönt o vara ledig! Nu sitter jag bara o väntar på att Jutta ska komma med listorna så att jag vet om jag ska åka till flygplatsen inatt med Henrik o Johan eller inte. Johan åker ju hem inatt :( Hur ska vi klara oss utan honom i två veckor? Kan bli tajt. Speciellt eftersom Camilla inte är tillbaka ännu och vi ska börja med att åka till Kemer en hel vecka redan på onsdag. Då är vi bara 4 skandinaver o en finsk kvar här i Side, då kommer det bli jobb, de kan jag lova! Oj va törstig ja e idag.. Citerar en mycket sjov tröja som jag såg en gång "How can I be so thirsty this morning when I drank so much last night?" stämmer in ganska bra. Har fått lite info av Elise om vad som hände igår också.. Det var intressant. Det brukar ju vara så när man pratar om kvällen att man hade glömt vissa saker men när folk berättar det för en så minns man. Så var inte fallet med gårdagskvällen! Elise berättade att vi fick sällskap uppe på VIP platserna där vi satt av 3 killar o en tjej som Henrik hade bytt nummer med när vi var på Stones en eller annan gång och dem satt vi tydligen o pratade med. Inget minne alls. Tittade nyss på min kamera och där fanns dem med, kan inte ens huska att jag sett personerna förr. Då kan jag säga att man har druckit lite för mycket. Tydligen beställde jag in shots också till oss.. Det mindes jag iofs när Elise berättade det för mig, för bartendern höll på att bränna sina fingrar när han skulle tända fyr på dem, lyckades inte.. Men vi drack dem ändå.. Inte så långt efter det som jag däckade tydligen.. ;) Men men så e de. Nu har jag pratat med mamma o hon hänger med mig till Kemer på min vecka! Fan va great! Slipper jag vara där ensam ju o så behöver jag inte ha dåligt samvete om jag inte hinner umgås så mycket med henne när hon är här i Side. Toppen toppen! :) Vi ska lämna in våra Kemerönskningar senast söndag.. Undrar vem som blir förste man dit på onsdag... Nej nog med funderingar! Måste hänga tvätt! Later! Puss

Av Åse - 30 maj 2008 09:26

Åse är bakis. Bara bakis. Mycket bakis. Det är min status för tillfället. Grymt jävla trött, sliten o ont i huvet! Har ingen aning om när vi va hemma igår. vet bara att vi blev skjutsade. och att jag sov på vägen hem. Och att jag sov på lighthouse. Usch, gratis sprit var kanske ingen bra idé ändå.. ;) menmen.. sånt som händer brukar man säga va? Tur att jag har den bästa medicinen för bakfylla! Resorb o Winnerbäck! Datorn har varit igång en halvtimme tror jag o jag har lyssnat på en o samma sång på repeat hela tiden. Mm va mysig den e! :) Kanske ska kolla hur många som egentligen läser o hur många som egentligen känner mig! Ni som läser, snälla skriv en kommentar o gissa vilken låt! Kan bli sjovt! :D Ringde Elise för en stund sedan. Hon jobbar på sin lediga dag, hur fucked e inte de? Hon åker med Henrik på area service för att han skulle slippa va ensam... Crazy norwegian girl! Haha Hmm, de skulle hämta mig här vid tolv o åka till beachen, dvs om mindre än en o en halv timme. Pallar jag ens stiga upp ur sängen igen? Redan varit uppe en gång för o hämta vatten till min resorb o sladden till datorn.. Ååh va sliten man kan va!! :( Nåja, hoppas jag inte gjorde något pinsamt igår! Förutom att somna då.. Men var det bara det så ligger jag i lä.. jag menar när man somnar gör man ju inte en fluga förnär (eller vad är det man brukar säga..?) Har dock en känsla av att jag har gjort bort mig. Tror jag får prata med Elise när hon kommer tillbaka.. ;) Nej nu ska jag försöka sova litegrann innan beachen! Återkommer senare! Kramas 

Av Åse - 28 maj 2008 15:04

Ja jävlar vilken natt säger jag bara! Och denna gången är det inte i positiv mening! Trodde knappt att man kunde ha så många problem på en o samma natt ute på flygplatsen! Orkar inte specificera allt, men en guide som glömde sin väska på sin send buss, ett par som kom på fel buss till flygplatsen o därmed hamande på fel terminal som jag fick köra till tvåan i bilen, och sen slutligen även en hel buss som hamnade på fel terminal. Plus lite härliga små språksvårigheter över telefon mellan guiderna. haha Nåja, allt löste sig tillslut och vi var hemma tio i sju. Stöp i säng o vaknade vid 14 tiden.. Har iofs vaknat några gånger när elise har gått in o ut men somnat direkt igen. Så de var riktigt skönt! Sen gick jag ner o la mig vid poolen en stund. Väldigt sugen på att åka till BK, men fick inte tag i Linus så vet inte vart bilen är.. :( Nu sitter jag iaf o äter knäckebröd med ägg o majo. Gott :D Magen skrek efter mat så jag va tvungen att göra den glad igen! Men snart blir det väl ner o lägga sig vid poolen igen någon timme innan det är dags att åka till flygplatsen igen för att sedan åka till Kemer.. Inte såå sugen på att åka dit ensam, men sånt är livet! Denna gången är det iaf bara över natten.. Suck vill inte tänka på när jag ska dit i en hel vecka :( DRYGT! Men den tiden, den sorgen som man brukar säga.. Det jag glädjer mig med nu är att det blir fest imorgon när jag kommit hem till Side igen! Looking forward to that! :D Förresten.. la märke till en sak. Klockan på min blogg går ju på svensk tid. Så ni ska alltid tänka att klockan är en timme mer när ni läser. Om det nu spelar någon roll.. nej, nog med skitsnack. Hör av mig snart igen! Krama

Av Åse - 27 maj 2008 23:19

Oj, insåg att det nog var ett tag sen jag skrev här senast... Raftingen igår var sjovt! :) Okej, jag hade hoppats på mer action än vad det var, men visst var det kul! Sen var det ju tänkt att vi skulle ut o festa, men fader va trött o sliten jag var efter raftingen o de få timmars sömn jag fick mellan sön-mån! Henrik var också riktigt sliten o hade redan somnat när jag kom hem så det blev en lugn kväll.. tur var nog de! ;)  Idag har jag o Henrik packat en massa välkomstmaterial på förmiddagen, vilket var ett helt projekt eftersom att kopieringsnaskinerna var slut på toners allihopa, så visade Kaan oss till en extra som stod på ett annat kontor, runt hörnan. Där fick jag kopierat lite men sen tog tonern slut även där och då visade mig en av Nazartjejerna ännu en hemlig kopiator som stod i rummet bredvid och det var nog den minsta kopiator jag sett i mitt liv. Där satt jag o kopierade dubbelsidigt o hade mig. Men det gick förvånansvärt bra endå.. Sen har det ju varit kick-off idag, på Club Dem. Mycket prat o prat o prat.. Plus att vi tog destinationsfoto o sen blev det middag på kvällen. Kul att se alla från Alanya o Pascha igen! :) Just nu sitter jag bara o väntar på att tiden ska gå. Ska köra bil ut till Havalimani (flygplatsen, eller flyghavnen som Henrik sa idag, haha) vid 01.10 Bilresan dit tar ca en timme, jag hoppas verkligen att jag håller mig vaken framför ratten! Har preppat med coca o slik, så det ska nog gå bra! Sen kommer Henrik med en buss o vi ska bara stå där med vårt tui-smile o hjälpa alla att checka in. Drygt att en måste bort på terminal 2 sen bara.. :/ Men det ska nog gå bra! Och bilresan hem är jag inte alls nervös för, då har jag ju Henrik med mig i bilen o han har lovat att sjunga hela vägen hem så att jag hålle rmig vaken! hahah Är väl hemma nån gång vid sju eller nåt imorgon bitti.. Hoppas bara jag kan sova sen några timmar för ska ju åka till Kemer imorgon kväll o sen hålla HT där på torsdag, ensam.. Kan lätt bli spännande! Hoppas det inte kommer några danskar.. hehe Nej men det ska väl inte vara några större problem. Det enda som är kedeligt är ju bussresan hem från Kemer ensam... Det är inte jättesjovt med flera timmar i buss.. Vilket faktiskt påminner mig om att jag måste ladda min mp3! Jaa, det var väl i princip det jag hade att säga för tillfället! Men en ny update kommer inom kort. Förmodligen imorgon innan jag åker till Kemer! Sov gott allihopa! (eller allihoppa som Henrik skulle ha sagt när han försöker "prata" svenska) ;) Puss o kram

Av Åse - 26 maj 2008 10:33

Jaha, en timme o en kvart på cykel senare är man hemma igen. Shit vilken soft arbetsdag! :) Har cyklat runt i Side o satt in info i hotellpärmarna ang Fire of Anatolia. Visserligen var det inte helt optimalt att cykla i typ 30 graders värme o strålande sol när man är bakis.. Men det var sjovt för jag fick tid att tänka. Och fader va många roliga saker från igår som jag hade glömt som kom fram nu när jag cyklade ensam utan musik. Som tex att när vi skulle betala o gå hem (då hade vi varit ensamma kvar på puben i typ 45 minuter) så var bartendern bara såå full! Haha, gud va kul de va. Henrik bara skrattade. Han e en go fyr, den där Henrik! ;) Jag tror vi betalade typ 15 euro för 7 öl eller nåt.. Galet billigt ju! hehe Och det bästa av allt va ju att baren bara låg runt hörnan så det tog ca 2 min att gå hem. Hold så kaeft man va dejligt! :D Nej nu håller jag på att dö av värme så jag måste gå ner o slänga mig i poolen. Eller ska jag äta först? Eller bada först..? Beslutsångest.. Puss

Av Åse - 26 maj 2008 07:38

Oj jävlar va sliten man kan vara! ;) Allt dåligt jag skrev om Henrik igår är nu som bortblåst och han står riktigt högt upp på listan! :D Hade världens kväll igår, på Korner with K. Oj va sjovt vi hade! Och även fast det var han som sa att vi bara skulle ta en eller två öl så var det han som beställde in två nya när jag precis trodde vi skulle gå hem.. haha Ja jävlar va bal vi hade när vi pratade om välkomstmaterialet, o slik o coca cola o ja.. hahahahah Myed sjovt! För att inte tala om "Sa, derek, soll, dur! Keep the change your filthy animal!!" hahahha skrattade så jag fick ont i magen! :D

Nu ska jag vara på kontoret om 20 minuter och jag har bara precis kommit ut ur duschen o så fastnade jag här, inte bra..

Idag ska halva AYT styrkan på kick off, och vi ska på rafting! :D Fatar ni hur kul det kommer bli, eller? Såå morsomt, sååå sjovt, helt enkelt riktigt jävla kul! :D Och ikväll ska Henrik o jag blive stive igen! Ååh, I love this life! LOvar att updatera ikväll eller imorgon o beräta om raftingen infriade förväntningarna, men det råder det knappast några tvivel om.. ;)

Ååh, vad glad jag blir! Folk läser min blogg! Åtminstone tre av mina snäckor hemma! :D Tack tjejer för att ni gav er tillkänna! Blev hur glad som helst! Nu fortsätter jag gärna  skriva hur mycket som helst! Men inte just nu, måste klä på mig o kränga nån macka.. Men later, I promise! Puss

Av Åse - 25 maj 2008 17:48

Jaha, då blev det fest idag med.. eller? Henrik o jag pratade innan idag om att jag tycker att det är sjukt tråkigt att han ska sluta, men då kom vi istället fram till att vi får njuta av de 2 månader vi har kvar istället för att deppa. Och vårt första löfte till varandra var att vi måste festa mer! :D Här med fick jag mitt nya smeknamn, PARTY-ÅSE! Haha Vi bestämde oss för att börja redan ikväll! :) Så jag hoppas att han inte ångrat sig nu under service, för jag ska snart till att blanda mig en grogg :)

Börjar på riktigt undra om det är någon som överhuvudtaget läser min blogg eller om jag skriver den till mig själv..?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards