Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Åse - 5 juli 2008 09:46

Josse är här! Jippie! Såå nice det ska bli att spendera en vecka med henne härnere! Just precis vad jag behöver just nu, tror jag, efter perioder med lite deppighet.. Så jag är sååå glad :) Sitter på balkongen o äter frukost, Josse är ju bara bäst, hon had emed leverkorv och svensk grevéost. Så det är bara dne bästa frukosten på sjukt länge! :) Nja, om man bortser från mamas gubaröra.. hehe ;)
Igår var vi alltså på Pamukkale.. Förutom att bussen var ganska fucked så var dte en trevlig tur.. Man sov ju mest på bussen, så det var chill. Stackars Peter hade några crazy tanter som klagade endel, men jag tror nog han överlevde.. Pamukkale var fint! :) Vita kalkstensklippor med små dammar med varmt vatten där man kunde vada omkring. Och sen passade ju jag o Elise o mamma på att bada o Kleopatras bad så att vi blev 10 år yngre.. Det var inte det fräschaste badet i mitt liv och om man trodde det skulle svalka så trodde man helt fel! Det var nästan varmare i vattnet är uppe i luften.. Men vi badade en lång stund så nu tror jag faktiskt att jag är 4 år igen, som jag o henrik länge har önskat.. ;)

Sen när vi kom hem från Pamukkale vid midnatt tog jag en välförtjänt dusch o sen var det dags att senda buss till flygplatsen, mamma skull eju åka hem så jag tog på mig att senda den, jag skulle ju endå vara där... Och när bussen hade kört var det bara att vänta på att Josses buss skulle komma. Hade tur så det var Metin som jobbade i receptione på Side Hill så han bjöd mig på glass och en trevlig konversation. Sen när jag  fick veta att Josse skulle bli avsläppt på kontoret och inte på Side Hill som jag trodde så fick jag gå en liten promenad genom halva stan.. Men sen kom en ytterst snäll busschaufför och körde oss hem till SGR, supersnäll, Tesekkürler ederim! :)

Nåja, nu ska jag vara lite social med min nya roomie! :D

Later!

Ovido - Quiz & Flashcards