Av Åse - 15 juni 2008 14:38

Ja, jävlar va bugasprängd ja e! På redigt simrishamnsvis! ;) Har varit nere på La Paz o ätit deras goda köttbullar i gräddsås. Fan va gott de va, men shit.. Jag är så mätt så jag vet knappt vart jag ska ta vägen. Nice att jag ska cykla runt på service snart så kanske magen kan arbeta bort lite av mättnadskänslan.. ;) Tror knappt jag behöver äta mer idag alltså..

Nåja, dagen idag har bestått av HT i förmiddags sen sälja lite hamam som vanligt.. Jäklar vad jag säljer hamam alltså.. Synd bara att jag nästan aldrig säljer några andra utflykter.. :/ Tror inte det kommer bli någon Lazy Day Criuse imorgon.. Harbara sålt två änsålänge.. Ska verkligen försöka pusha för den nu på service, men träffar jag lika många (dvs lika få) gäster idag som i torsdags blir det inte mycket säljande... Undrar såfall vad jag ska hitta på imorgon..?

Efter HT o allt hamamsäljande så skulle jag skriva ut lite papper som jag av någon anledning inte fick av Elise eller Henrik elle rvem det nu var som skulle haft dem med till flygplatsne igår.. Eller rättaresagt jag trodde att det var lite papper. det var i själva verket en hel del papper, vilket betydde att jag hade för få logopapper med mig, så mitt i alt fick jag cykla till kontoret igen o hämta mer papper o sen tillbaka till Melissa Garden o fortsätta skriva ut, o papprena fastande o ja, det blev en liten cirkus. Men det löste sig tillslut.. Så nu på service ska jag byta en hel del papper i alla pärmar.. Tyr det iaf för då har jag något att pyssla med om det inte kommer några gäster som vill ha hjälp med något!

Nu börjar det faktiskt redan bli dags för mig att gå upp o byta kläder..

Kommer förmodligen en uppdatering senare i kväll efter service!

Ha de guttans tills dess! Puss & Kram

PS. Mamma kommer snart! :) Yei!

PS2. Himla otur för Sverige som förlorade på övertid igår.. :( OCh framför allt otur för mig som nu är skyldig Martin i restaurangen på melissa Moment 6 öl.. :(

Ps3. Heja Turkey ikväll! :)

Av Åse - 14 juni 2008 11:22

Sådärja, då var et lördag.. När denna dag är över har jag varit typ halva tiden i Kemer.. Och alt är chill. Fan va nice ändå, jag som var sååå negativ innan o så blev det inte så illa.. Ikväll är dte ju flygplats o sen imorgon kommer tiden gå fort med HT o sen service på kvällen. Måndag Lazy Day Cruise ( om den nu blir av...) och sen får man väl gå på någon av samarbetspartnersarna o äta på kvällen, om jag orkar. Tisdag är det service både på förmiddagen o eftermiddagen o sen onsdag är det flygplats igen och hem till Side. Veckan kommer gå fort... :)

Idag har jag cyklat runt lite igen, ner till Melissa Garden o hämtade listorna, upp till kontoret o hämtade massa välkomstmaterial som ska sendas med till Side ikväll o sen gick jag hem med den TUNGA väskan hit till Melissa Apart. Svettigt värre! Nu sitter jag nere i restaurangen o ska fixa en liten sak. En hemlis.. Vågar inte skriva förmycket för jag vet nog att vissa läser som inte ska få veta förrän det är klart.. ;) Oj, nu inser jag att det finns många som kanske blir förväntansfulla.. hehe sorry till er som inte får nåt! ;)

Finns väl inte så mkt mer att berätta, förutom att jag vill säga tak till Henrik som hjälpte mig igenom min lilla "kris" igårkväll.. ;) Om du läser så TAK igen! :)

En sak är riktigt bul, det är att jag missar matchen ikväll, eftersom jag är på flygplatsen.. Den viktigaste matchen! Fan, grabbar ni måste klå Spanien ikväll! Jag tror på er och jag vet att större delen av svenska folket gör de me! Kom igen Sverige!! Mariane har lovat att heja på Sverige för mig eftersom jag inte kan se.. Norska pigor vet hur de ska göra en glad! :D

Nej, nu ska jag pyssla vidare :)

Ha en fin lördag o match! ;) Krama

Av Åse - 13 juni 2008 18:53

Hej allihopa! Åse är på superbar humöR! :D Intenret på Melissa Moment! JAAA!

Men jag ska börja med att förklara rubriken, uptadex2 betydre helt enekelt att det kommer två updates på samma gång. Igår på rummet skrev jag en liten blogg, men då visste jag inte att det fanns intenret så skrev den i ett dokument. Jag har klistrat in den här under, så här kommer första uppdateringen o sen skrover jag mer under, tamam!? ;)

Blogg 2008-06-12 15.35

Kemer..

Jaha, då sitter man här i Kemer då.. Vet faktiskt inte riktigt hur det känns.. Ganska bra men ändå dåligt.. Kan man säga så? De går liksom i vågor.. Men jag blev lite besviken nu när jag måste stanna till osnadg ändå. Linus sa igår att jag kanske får komma hem söndag kväll, dels för att det är temadag på Pascha på måndag o sen guidefest och dels för att vi ska få hit en kille från Alanya eftersom att Camilla har slutat. Och eftersom att Henna totalvägrar att bo med en kille frågade Linus mig om det var OK att jag gör det istället. Fine with me sa jag.. Men saken är att han kommer på söndag. Och jag måste byta lägenhet med Henna förmodligen.. Så av alla de anledningarna sa Linus igår att jag kanske kunde komma hem söndag kväll efter service. Vilket lät helt underbart tyckte jag.. Men så pratade jag med honom nu o då sa han att det inte blev så, jag måste stanna och köra Lazy Day Cruise på måndag o sen ha service på tisdag. Trots att vi ännu inte sålt någon utflykt.. Hmmm.. L Men har chefen sagt så så blir det väl så ! Vad jag glömde fråga var om hur vi gör med flytten, så jag skickade ett sms men har inte fått svar, så jag ringer honom lite senare. Han åker ju på semester imorgon dessutom..

Nåja, jag är inte helt nergrävd under jorden iaf, jag tror jag ska överleva denna veckan.. Även fast det vore betydligt mycket mer nice om jag kom hem på söndag för då hade jag o henrik festat som fan! ;) Än sål änge har tiden gått riktigt fort.. Hade en del att göra efter HT idag på Melissa Garden, sen åt jag lunch där o sen cyklade jag till kontoret o sen hem hit till Melissa Moment. Har legat o solat en stund nere vid poolen och nu är det snart dags för service igen. Ska runt på alla fyra hotellen o se så att allt är OK. Blir svettigt att cykla.. Phew! Ikväll ska jag på turkisk afton på Melissa Garden, privatklädd.. Blir nog en helt ok kväll..

Imorgon är jag ledig så funderar på vad jag ska göra.. Om jag ska ner till stranden eller om jag ska försöka ta mig upp i bergen för o kolla på rallyt.. Det är nån slags VM eller något, och de har sin base camp här nere i Kemer, precis på vägen bort mot Melissa Garden. Får väl se om det finns nån möjlighet att ta sig upp dit dem kör o kolla lite o kanske ta lite bilder så man kan göra pappa avundsjuk.. ;)

En sak som är mycket tråkig med Kemer är att det inte finns internet på det hotellet där jag bor! Supertråkigt.. Så jag får försöka hitta något internetcafé, eller så sa Linus att Restaurang La Paz tror jag det var, eller La Luna.. Har internet så jag kan gå dit o sätta mig o dricka kaffe o interneta lite.. Det är inte så långt härifrån, så det ska nog va OK.. J

Nu börjar det bli dags att klä mig i service uniform o få rätt på papperna jag behöver ha med mig på service, sen ska det cyklas o svettas! ;)

Later! Puss o kram

... Och nu kommer alltså nutid! Jag orkade inte läsa igenom det jag skrev igår, så något kan evetuellt bli dubbelt. Igår var jag på turkisk afton på melissa Garden.. Det var riktigt god mat och jag satt med två gäster så det var helt ok. Den var det ju fotboll som räddade kvällen me. :) Sen följde en kille från receptionen mig hem, det var pent av han, ikke sant? ;) Satt här i restaurangen o kollade sista på fotbollen innan ägaren (eller hans bror, vet inte helt) följde mig till rummet, eller ja, eskorterade mig, han höll mig i handen och öppnade dörren o sen skulle han kramas. jag blev skiträdd att han skulle följa med in också. What is the matter with turkish men!?

Nåja, idag har jag varit ledig.. Var inne en sväng på rallyområdet och sen har jag legat knall fall på beachen i felra timmar. sååå nice! :D Sen cyklade jag hem o nu sitter jag här o surfar lite nere i restaurangen på Melissa Moment och njuter faktiskt av livet i Kemer. :) Börjar bli lite hungrig, men jag sitter ju på en restaurang så det borde väl vara lät att lösa.? Tycker bara dte är lite pinsamt att fråga eftersom jag har suttot här ett tag nu framför min dator o de har inte frågat om jag vill ha något.. Fast nu fick jag en cola :) NEEEEJ jag har blivit stockholmare! Sa inte Coca, utan cola.. galet! Ska aldrig hända igen, I promise! BTW, jag har gjort ett vad med en av de som jobbar här i restaurangen. Vi harbettat på Frankrike - Holland. Jag ville egentligen säga att Holland skulle vinna, men det sa han att han redan hade sagt, så jag fick säga Frankrike istället.. Så vi har bettat 3 öl ! ;) Hur kul som helst!

Imorgon är det dags för flygplats och jag ska åka härifrån typ halv sex, så jag kommer missa Sverigematchen! That sucks! :( Vem som helst som läser detta och som ska se matchen, dvs alla förmodar jag.. Snälla, snälla, snälla skicka updates till mig på min turkiska mobil om hur det går i matchen! Det vore alldeles underbart snällt av er! :D

Nu tror jag att detta inlägget är så långt att ingen orkat läsa, med tanke på att det blev dubbel uppdatering o allt!

Blir nog en ny update imorgon innan lufthavnen! Håll tummarna för frankrike ikväll! :) ;) Kramas

Av Åse - 10 juni 2008 23:47

Yes, Zlatan du e fan vår hjälte! :) O Isaksson! Petter Hansson hade bara en jävla tur! ;) Fan va nice de va! Hade förståss inte varit helt fel om grekerna fått in ett mål så hade båda mina bet gått in! Nu vann jag "bara" på den ena, men de e väl inte fy skam..? ;) Fan va grymma ni e sverige! :)

Just nu sitter jag mest o väntar på att tiden ska gå så att vi kan åka ut till flygplatsen! Ska senda en buss kl 01.30 o sen ska jag köra fort fort till flygplatsen så att jag är där före bussarna.. ;) Ska nog gå bra iofs! Men jag känner mig ganska trött, så får nog köpa mig lite slik som jag kan ha på vägen. Och så ska jag försöka att inte göra om misstaget att försöka öppna en coca cola i bilen denna gången! Förra gången resulterade ju det i coca cola över halva mig, ratten o växelspaken.. ;) Hehe Hoppas inte chefen läser... ;) Sorry Linus!

Nej, hade väl inte så mycket mer att skriva egentligen.. Åker till Kemer imorgon kväll, känns faktiskt inte riktigt så värdelöst nu längre som det gjorde förr. Jag ska nog klara mig. Kan kanske rent av vara lite skönt att vara för mig själv ett par dagar.. Men dock kan det kanske bli lite längre mellan uppdateringarna för har inte internet på det hotellet där jag ska bo.. Men kommer nog gå till internetplaces ganska ofta om jag känner mig själv rätt! ;)

Nu ska jag gå o leta reda på min transferuniform o göra mig redo.. Sov gott alla! Kramas

Av Åse - 10 juni 2008 18:39

Snart dags för fotboll, yei! Ska bli nice! Jag, Linus, Juta, Henna o Emma ska ner på en bar/restaurang nere i antik Side o se Sverige-Grekland nu snart! Är nyss utkommen ur duschen så ska bara göra mig iordning o klä mig i mitt finaste plagg, Larsson-tröjan o sen bär det iväg! Synd bara att jag ska jobba airport night, för då kan jag inte njuta av älskade Efes till matchen ju.. Plus att jag dessutom har BU-phone så jag kan endå inte dricka.. Men men.. det går fler tåg! ;)

Nu må jag nog fixa håret innan det torkar helt fucked!

Ledig hela dagen imon nästan, eftersom jag är på flygplatsen inatt o sen inte ska åka förrän vid åtta, så imorgon återkommer jag med mer inffo, och Frida, ska se vad jag kan göra ang bilder på lägenheten o området! :)

Ha en riktigt nice fotbollskväll, och Goooooo Sweden! :)

Pussar o kramar till alla :) (känner mig generös idag)

Av Åse - 9 juni 2008 21:59

Jaha, då blev man mätt idag igen :) Riktigt god grillbuffé, som vanligt! :) Och gratis är ju alltid gott, som vi sa på Warghajken (det var tider det!) (Nej, det kan inte vara så att jag just sa nånting som i princip betyder "det var bättre förr"! Nej, det hände inte!) ! ;) Nåja, nästan gratis iaf.. 5 lira är ju ingenting! Nu sitter jag hemma i sängen och ska väl gå o lägga mig. Sitter o lyssnar på Jason Mraz - I´m Yours.. Den e ju hur bra som helst! Megamys!! Men blir lite ledsen av den också.. Är lite ledsen överhuvudtaget idag.. Funderar en hel del på hur vissa folk tänker.. OM de tänker.. :( Vill inte gå in på detaljer eftersom jag inte vet vilka som läser, men Camilla.. Jag saknar dig massor! Skulle behöva dig här just nu! Usch, nu blir det helt för deprimerande här, det var ju inte meningen!

Får prata om något annat... Björn har hjälpt mig att betta idag, tack för hjälpen! Och tack för att du bettade bort 30 kronor som redan har flugit sin kos, redan efter halva matchen.. ;) Hehe nej, skoja bara, det är chill! ;)

Nu tror jag att jag ska gå o lägga mig.. Ska lyssna på mysmusik, såsom utvalda winnerbäckfavoriter, Jason Mraz (of course), Nicola Sarkevic (tack Björn för att du introducerade denna underbara låt i min värdl!) och lite andra med hög mysfaktor! Imorgon är det BS på morgonen sammen med Henrik o sen ska vi sitta på kontoret o packa välkomstmaterial, äta slik och lyssna på svensk radio :D Ser framemot det! Sov gott därhemma! Krama

Av Åse - 9 juni 2008 17:27

Oj, insåg att det var ett tag sen jag skrev, eller egentligen inte, men i den takten jag brukar skriva så har det hänt en del sen senaste uppdateringen! ;)

HT igår gick strålande, trots att DM-Lisa var där o lyssnade.. ;) Nemas problemas fakstisk.. Linus kallade bara mig Elise en gång, så de va chill.. haha ;) Efter HT var dte lite service, lite kontor o sen va dte  veckomöte.. Vi blev inte så många för Johan är ju på semester, Jutta i Kemer och Henrik sov för han hade varit på extrainsatt flyg från Oslo pga strejken, så han kom hem 09.00 från flygplatsen.. Men mötet gick bra, förutom att Lisa måste ha tyckt att jag är världens mest negativa person för jag tog upp allting som var fel och tyvärr var där ingen som backade upp mig.. Synd att inte Henrik va me för vi pratade om de efteråt att han hade verkligen backat upp mig eftersom han tycker likadant som mig i de flesta fallen som vi pratade om, menmen.. nog om mötet.. Efter det var det dags för service på Side Hill igen med Henrik. Hade sjovt som vanligt, de e helt galet hur roligt man kan ha ihopa! :D Vi har typ exakt samma humor, de e så nice! Och ändå är han dansk! haha ;) Nåja.. Vi bestämde oss för att festa på kvällen iaf.

Först blev det guidemiddag på den nya restaurangen i side centrum. Riktigt gott o trevligt! Supermysigt ställe :). Sen gick Linus, Emma, Henrik o jag vidare till Liman o kollade de sista på fotbollen, Polen-Tyskland. Sen gick vi vidare, till nyöppnade Athena.. Skitfräckt ställe men skitlite folk! :( Vi drack en drink sen skulle vi gå vidare till Stones, men där va me skitlite folk så då sket vi i det.. Linus o Emma åkte hem och jag o Henrik stod i valet o kvalet, vart skulle vi ta vägen? Det blev naturligt vis Lighthouse, vad annars? Haha.. Vi hade riktigt riktigt roligt, precis som SPC plejer o ha! :D Snackade om allt o ingenting o skrattade massor! Kom väl hem vid halv fem tror jag, så det blev ca 3 timmars sömn för mig innan det var dags att hoppa upp ur sängen o köra manavgat & rivertrip! ;) När jag kom hem inatt tänkte jag tilloch med "om jag struntar i o ta ut linserna sparar jag tid imorgonbitti"! haha hur sjukt e de..? ;) Menmen.. utflykten gick bra, hade Emma med mig som studade så jag hade trevligt sällskap hela dagen :) Lovely! Sen var det ju inte helt fel att där fanns en snygging med ombord på båten heller.. ;) Och en rolig liten pojke som ställde massa frågor till mig när vi badade i havet.. "finns det pumor här?" haha Emma, det kommer vi sent att glömma! ;) Och sen den söta lilla norska flickan påvägen hem,, Hon var ju bara såå söt hon me! Nu har jag kommit hem för typ en timme sen.. Bara chillat lite.. Ska snart gå ner o duscha o sen ska vi ner o käka på Side Hill ikväll. Grillbuffé ju! :) Ska bli nice! :) Men tyvärr har man ju BU-telefonen ikväll o imorgon så blir ingen fest för mig ikväll.. :/ Trist! Men kanske lika bra det, för annars hade jag varit stendöd imorgon.. ;) Nu tror jag att jag är sent ute, så må skynda mig! Uppdaterar ikväll eller imorgon! Ska bli en så nice dag imon, BS med Henrik på morgonen o sen ska vi sitta på kontoret o packa material.. E de nice work eller? haha

Later! Puss

Av Åse - 8 juni 2008 08:37

Jodå, hade jag rätt igår eller hade jag rätt? Kaos på flygplatsen, det slår aldrig fel! ;) Allt blev helförvirrat iochmed att STO som skulle landat 22.20 istället bestämde sig för att komma 00.50 Tack för den, ingen sömn till Åse nä! Därmed kom NYO innan det, men där hade jag ju inga bussar.. Eller..?? Elise var tvungen att åka över till terminal 2 (denna underbara terminal 2, kan vi inte bara trolla bort den..? Tänkte skriva spränga men insåg att det lät lite drastiskt!) Så helt plötsligt var jag stuck med 5 bussar på två flyg och allt blev bara drit, som vanligt.. Men men, sånt e livet.. Fick sova ett par timmar iaf och nu är det snart das för HT med chefan.. Sk avara på kontoret om 20 och jag är inte halvfärdig.. Märkligt att man altid fastnar i bloggen..

Tack Johan för alla plussen förretsen, kunde inte undgå ett smile när jag såg dem, hoppas att det håller i sig hela dagen! Eller iaf under HT haha