Alla inlägg den 2 april 2009

Av Åse - 2 april 2009 18:49

Det är inte det optimala, men jag måste börja med att erkänna att jag ljög för er i mitt förra inlägg. Om jag inte minns helt fel så LOVADE jag er att nästa inlägg skule bli från Kreta, men icke sa nicke.. som rubriken avslöjar så är dte rätt land men ändå så fel. Jag är i Aten.

Haft en galen natt/dag/kväll.. Började ju med att ämna Djadsal Moradias (=hemma) strax innan elva i gårkväll.. Sa hejdå till Alla utanför, Eeva, Linda o Johan.. Tufft som fan! Johanna körde mig till flygplatsen o sötaste Paulin följde me di bilen :) Väl där så fick jag naturligtvis betala för övervikt.. Men som tur var behövde jag bara betala 10 kilo fast att jag totalt checkade in 44.. :P Dvs 24 kilo övervikt. Men det passade mig perfa, eftersom att företaget betalr 10 kilo. Men jag fick ändå punga ut med 330 euro.. det är inte lite pengar det! Hela den proceduren tog sin lilla tid kan man säga.. Och sen var det ju det här med visumet. Johanna hade pengar med sig, men hon fick inte gå in i dep hallen.. Så jag fick gå dit själv först, skulle få veta hur mycket jag skulle batala, men då bara stämlpade han o släppte igenom mig. Men jag hade ju inte sagt hejdå, så jag fick säga att jag hade glömt nåt. Ut o sa hejdå till Johanna o Paulin. Konstigt nog grät jag inte! :S Mycket knas! Men det dröjde inte mycket längre än att jag kom in genom passkontrollen, köpte 2 flaskor vatten för mina sista escudos, gick genom säkerhetskontrollen o sen strömmade tårarna. Hela vägen ut till planet gick jag o storbölade!

Nåja, sov hela vägen till Lissabon, sen trodde jag ju att jag skulel ha gott om tid där, men icke! Sprang som en idiot runt på hela satans jävla flygplatsen o fattade inte vart i helvete jag skulle få tag i mitt boardingkort. Frågade runt eter Iberias disk o fick olika svar hela tiden, när jag tillsis hittade den var där kö, och en jävla störig dam (säkert italienare!) som trängde sig före, 2 ggr! Och då var det nturligtvis inte ens rätt ställe.. Så jag fick snällt hita tillbaka till incheckningsdisken, där det var mongolång kö, så jag var helt inställd på att jag skulle missa planet till Madrid, men jag kom i tid, o damen bakom disken skrämde mig i ca 10 sek när hon påstod att hon inte hade nån notification om mitt incheckade bagage, men det fanns där. phew! Tur som jag hade me så fick jag boardnigkort både för LIS-MAD och MAD-ATH, så slapp jag bekymra mig mer för det. Sov större delen av flygningen till Madrid, den var ju inte så lång. Sen var jag lite nervös, dels för at vi var sena från LIS till MAD, plus at jag trodde att jag kanske skulle behöva springa långt till rätt gate på Madrids STORA flygplats, som förra gången då vi flög från BA till Turkiet, då fick vi ju tom åka tåg inne på flygplasten. Men det slapp jag idag, det var ganska nära, så jag hann tillochmed att gå på toaletten, inte illa det! :)

På flyget mellan Madrid o Aten känndes det som att halva planet var fullt av en skolklass eller något. Inte för att det gjorde nåt, de var ganska lugna o sansade, tyckte bara att dte var lite märklig tidd att åka på skolresa, men vad vet jag!? Fick mat på planet, öven om jag var grymt nära att missa den, jag sov nämligen när de kom ut med den, men vaknade till o tittade mig omkring så hade alla andra mat, så  som tur var fick jag ockås en. Inte för att det var nån smaksensation, det är det väl adlirg, men det gick ner.. Flygningen gick ganska smärtfritt, sov en hel del, o resten ägnade jag åt att läsa eller kolla sex and the city på datorn tills batteriet dog.

Nåja, väl framme på Aten befarade jag det värsta, även om jag hoppades in i det längsta, men nej.. Inget bagage! Ingen av mina tre väskor kom med. SUck. Men ganska lättad var jag för det, gick till disken o fick förklara vart jag flygit ifrån o vart jag skulel o hon kollade konstogt till mig tills jag råkade nämna tui.. haha Då förstod hon lite bättre. Nåja, väskorna skulle komma med flg till Aten ikväll och vidare till Chania imorgon bitti, o då tänkte jag, skönt jag slipper betala övervikt på sista flyget! haha :)

Sen kom jag då ner till incheckningsdiskarna, pratade med Johanna i telefon, och ser på tavlan att det står cancelled! Jag tänkte, nej nu får det vara nog. La på telefonen med Johanna, gick på toaletten o sen sansade jag mig. Gick till info disken, och jo visst.. Inställt pga strejk. Så jag fick ett nytt flyg imorgon bitti, 05.50 Och den trevliga damen i infodisken berättade att eftersom det är pga strejk så kan de inte ordna hotell, utan det fick jag ta hand om själv. Ok, tänkte jag, jag vet ju hur sånt funkar.. Men sen sa hon att hennes supervisor sa att eftersom jag hade haft en sån lång resdag så ordnande dem det åt mig iallafall :) Så här sitter jag nu, på ett hotellrum i Aten, fick transport hit, blir hämtad imorgon bitti, astidigt, men ändå.. Och gratis internet har jag. Sängen verkar skön och det finns en dusch. Så jag är helnöjd :)

Ringde till min blivande DM också så att hon fick veta att jag inte kommer ikväll.. Och Alla i team SID är underrättade genom Johanna. Har pratat med pappa och nu försöker jag få mamma att ringa mig hit till hotellet, eftersom att batteriet sinar på mobilen. Ser just nu framemot en lång skön dusch, man känner sig inte jättefräsch efter 4 flygplatser o 3 flyg på vad kan det vara, 17 timmar..?

Usch ja, det här med tidsomställningen.. Min hjärna tror ju att klockan är 16 och i själv verket är den 20.. Knas! Och det är ju inte direkt som att man har sovmorgon imorgon.. Blir hämtad 03.30 Så det blir en tuf dag imorgon med! :S

Tur iaf att jag packade ner nåra av mina cd.skivor i handbagaget, så jag har alla avsnitt av sex and the city. Om det skulle vara så illa att jag inte kan sova så har jag iaf underhållning! :)

Egentligen fick man mat här på hotellet ikväll också, man jag krängde ju McDonalds på flygplatsen i Aten när jag fick veta att jag hade 35 mins till bussen skulle gå så jag är inte alls hungrig! Haha Johan, hoppas du läser detta! Åse vill INTE ha mat, som är gratis! Haha :P

Nej, nu blir det en låg skön dusch, sen ska jag krypa ner under täcket med några avsnitt sex and the city! :)

Jag ber om ursäkt redan nu för att a stavfel som finns, jag vet at de finns där, men jag orkar inte gå igenom hela texten, eftersom att detta typ är ett av de längsta inläggen denna bloggen någonsinn har haft och säkerligen också det mest intressanta.. :P

Jag önskar er alla en trevlig kväll, och hoppas kunna uppdatera er snart igen! :)
Puss o kram, godnatt

PS, Cilla, du fick svaret på vilka flygplatserna var nu ;)

Ovido - Quiz & Flashcards