Alla inlägg den 4 april 2009

Av Åse - 4 april 2009 22:40

..första dagen i uniform på Kreta.. Och vi fortsätter imorgon! Tyckte att det var lite meningslöst att jags kulle vara ledig imorgon igen, så jag tar med chefen på service :)

Enda tråkiga med det är att jag ska börja kl 8 så det blir ingen sovmorgon! :S Men jag måste ju faktiskt ställa om dygnet nån gång, så lika bra att börja. Kanske jag får ledigt på eftermiddagen iallafall..

Ok, jag förstår att ni alla är nyfikna, så jag ska berätta hur det gick! :P Flygplatsen gick fint! Vi hade ju bara arrival, men vi var där i god tid och Morten gick igenom o berättade hur allting kommer att fungera i högsäsong. Det är en mycket liten flygplats som trots det tar emot sååå mkt gäster i veckan så det är knappt sant, så det gäller att ha organisation. Så allt det har vi fått lära idag. Sen kom då äntligen flyget, men bagaget tog tiiiid. Bamse var där och underhöll oss, vilket var tur, annars hade vi dött av tristess.. :P

Och dessutom, så när vi kom ut på parkeringen... så ÖSREGNAR det! Jiiiippie tänkte alla, vilken grym första arrival! :S

Men men, nu är jag iaf hemma.. trött, hungrig och med antydan till huvudvärk. Har druckit för lite idag, det är ett som är säkert. Och jag har inte mer vatten.. Men de säger att man kan dricka kranvattnet.. bara att det smakar lite äckligt.. Tror nog ändå jag håller mig till juice och sprite, för det har jag iavrje fall. Ska ta mig några mackor också! Mackor, fattar ni? Gott bröd med ost och skinka, OCH gurka! Gooooottt! :)

Nu blir det mest svammel igen, vi hörs imon!

Sov gott! Nej, förresten, det är lördag, så festa lugnt!

Tänker på alla er på SID, Ni är säkert aspackard (som en viss ung herre skulle stavat det :P) vid detta laget, om klockan skulle varit lika mkt hos er som hos mig, vill säga.. Och ni alla kommer va "javla bakis imorgon" hahaha :P

Saknar er!
Puss

Av Åse - 4 april 2009 15:47

.. första inlägget från Kreta! :)

Jag kom fram tillslut, sisådär 11h senare än beräknat, men dte gick. Och allt mitt bagage kom. Tomd en väskan som var sönder inehöll allt. Tror jag..  De hade tejpat igen plasten någonstans på vägen, tippar på Aten. Alla choklad var med iaf, o det var dme jag var mest nervös för eftersom att det var dem jag packade sist och de har ju lättast för att ramla ut.. Nåja, Morten hämtade mig på flygplatsen o körde mig hem. Snäll som han var så lät han mig få ledigt igår, så jag damp rätt i säng och somnade nog ganska snabbt.. Hann inte läsa i min bok iaf. Vaknade till och var panik-kissnödig.. Kollade på klockan men hade bara sovit någon timme, så jag somnade om igen och när jag vaknade trodde jag att dte var kväll och att jags ovit heeela dagen. Men klockan var bara 14.30 Så jag gick upp, packade upp alla mina grejer och installerade mig ordentligt. Hade lite smått panik när jag skulel välja vilket rum jag skulle ta. Kunde verkligen inte bestämma mig för om jag skulle ta det som är lite större med 2 sängar eller det lite mindre med en dubbelsäng. Det mindre har fler eluttag och dubbelsäng är ju aldrig fel, men sen å andra sidan är det ganska skönt att ha en extrasäng att lägga saker på och sådär. Plus att  det var där jag gick in först så det kändes redan som mitt rum, så så fick det bli. Lägenheten är helt OK. Det är ju inte Side Garden Residence, direkt, men så bra kan man ju aldrig få det igen! Enda som är ganska kasst är badrummet, ganska litet och bara ett sånt "sittbadkar" utan draperi dessutom, det är böst.. Men jag ska nog överleva. Vi har världens största balkong iaf! :)  Här blir det många partyn i sommar! :) Änsålänge bor jag ensam, men det kommer en tjej till, men vet inte vem och vet inte när..

Igårkväll fick jag sen veta att en av de andra tjejerna i teamet hade födelsedag, Anneli, så jag gick ner till hennes lägenhet, hon bor i samma hus som jag. (Alla guiderna är uppdelade i tre hus som ligger precis intill varndra och med gemensam pool längst upp. Bor granne med kontoret, det är najs! :) ) Så jag gick dit och den lägenheten fylldes snabbt med folk, så jag fick träffat de flesta av de guiderna som är här hittills.. Vi kommer totalt bli 68 på hela CHQ, varav 24 i mitt team, sen är det uppdelat på Rethymnon, GOL, BV+BS och managers... Det var trevligt att få träffa de andra men jag var fortfarande helt slut efter 2 nätter med helt fucked up sömn, så jag gick ganska tidigt. La mig o kollade på lite desperate innan jag somnade.

Idag har jag, Anneli, Nathalie varit runt med Maria som jobbade här förra året också och kollat på en MASSA hotell! Vi körde runt i bilen o Maria visade oss vart hotellen låg. Inte för att jag minns mycket just nu, speciellt som att jaginte har studdat byn än.. :S Men det kommer efter hand! :)

Ikväll blir det flygplats. Det kommer ett flyg ikväll. Trodde först att jag skulle studda, men fick sen veta att alla ska ha uniform på.. Så det blir ju spännande :P Nåja, det är ju bara ett flyg så jag får ingen transfer, men blir ju kul om det kommer frågor.. :S Nåja, det går fiiint :)

Ah, nu kom breakfast at Tiffanys på spellistan.. Borde inte ha sån sentimental musik! :S Tänker på hela temat på SID och saknar Er! Och just denna låten påminner ju mig om en viss speciell också.. Som jag saknar massor men inte kan bestämma mig för om jag tycker om eller ogillar.. :S Borde verkligen inte sakna honom, men jag gör det!

Nåja, undrar så om det var något mer jag skulle skriva om..? Har fått ett nytt grekiskt nummer, om någon är intresserad? :P Hör av er då! :)

Tack för kommentarerna, sötaste syster och P, ni vet hur man ska göra mig glad! <3

Nu är det dags för duschen här, eller ja, sittbadkaret! ;P

Önska mig lycka till ikväll på flygis! :)

Ha en trevlig lördag, hoppas ni festar! :)

Kraaam

Ovido - Quiz & Flashcards