Alla inlägg den 14 april 2009

Av Åse - 14 april 2009 20:43

Jahapp, ännu en dag till ända. Dags för sängen nu, och det hade faktiskt varit skönt att krypa ner före kl 22 för en gångs skull, vilket gör att jaghar 16 min på mig.. :)

I förmiddags var det som sagt service och eftermiddagen skulle jag ägna till att plugga på min Knossos som jag skulle kört imorgon. Men eftersom jag fick veta redan i förmiddags att det var så få bokade så had ejag inte riktigt mycket ork att studda något som jag i princip kunde räkna ut inte skulle bli av, så det gick trögt! Men jag läste! Och jag renskrev mina notater! Men det dröjde inte länge förrän jag fick ett sms av Morten var det stod att jag skulle med till Arcadi istället. Och det tackde jag inte nej till! Visserligen hade det varit skönt att köra Knossos imorgon och få den "avklarad" men nu blir det väl i nästa vecka istället, förmodligen.

Klostret vi ska till imorgon (kloster, kloster, hela tiden kloster! Som om det inte fanns nåt annat här på ön än kloster o raviner..) har faktiskt en spännande historia om bomber / kollektivt självmord, så det ska bli spännande! :)

Nu ikväll har Marielle, Janni o jag gjort gourmetmiddag! :) Marielle har faktiskt praktiskt taget bjudit in sig på mat hos mig 2 gånger idag! :P (Vet att du läser så måste faktiskt retas!)

När jag var på office i förmiddags efter service fick jag ett sms "Bjuds det på äggakauga idag? ;)" Så då fick jag ju snällt ställa upp, och nu i afton har vi ätt toast (med mitt nyinköpta toastjärn) och sen pommes till det. Gott och väääldigt nyttigt! hahah :P

Janni var faktiskt nyttig, då hon åt grovt bröd med löskokt ägg på (äckligt) men sen tog hon också pommes, så då kände vi andra 2 oss lite bättre.. :P

Oj, shit, bara 8 min tills jag ska ligga i sängen, detta får med andra ord ta slut nu..

Mer imorgon! :P

Sov gott!


Av Åse - 14 april 2009 06:40

Har blivit en konstig, men ganska skön rutin det här med att blogga på morgonen.. Den tiden på dygnet som jag har allra mest bråttom men ändå  klämmer jag in det. :P

Har sovit ganska kasst inatt, vaknat flera gånger o drömt en MASSA konstiga drömmar! Så när det var dags att gå upp imorse för ca 40 min sen så tänkte jag, nej nej nej jag skiter i det. Men naturligtvis kan man inte bara göra så.. INte ett dugg sugen på frukost heller, men har iaf fått i mig en liten banan.

Ska iväg på service med Morten nu på morgonen och efter det så blir dte väl kontoret en sväng. Ska försöka fixa med lite papper och sådär..

Sen har jag tid resten av dagen at fixa mitt kompendium för Knossos som jag ska köra imorgon. Konstigt nog är jag inte ett dugg orolig över morgondagen, men det kommer nog ikväll.. :S Nåja, det får gå som det går, första gången är ingen duktig, eller hur?

Hmm, Josse, det fattar du väl själv? Wall of fame är ju där jag hänger upp alla bilder på alla Er därhemma som jag saknar så mycket! Du har ju själv sett i Turkiet, även fast den var ganska liten o "utspridd" på den tiden.. :P

Och orora dig inte, du är med på minst 2 bilder! ;) Har dock inte kunnat lämna in dem än, eftersom mitt usb stick inte fungerar så jag ska låna från Janni eller Kristian, ska försöka ta tag i det under eftermiddagen. Måste ju ta en paus i kompendiumskrivandet nån gång.. :P

Nåja, bäst att packa väskan, man vill inte vara sen när man ska va med Morten.. ;P

Later!

Krama

Ovido - Quiz & Flashcards