Alla inlägg den 11 april 2009

Av Åse - 11 april 2009 11:01

Har varit ute o promenerat med Janni i Platanias och Agia Marina i 3 h o är lite lagom sliten o framförallt hungrig. Vi insåg att vi gick lite för tidigt, för så här tidigt på säsongen öppnar butikerna inte så tidigt på morgonen, dessvärre.. Så när vi gick genom Platanias var dte int emkt som hade öppet.. Vi bestämde oss för att gå hem, äta lite lunch, sortera bland alla papper som man fått gällande allt o inget, och sen ta en runda till i eftermiddag istället och kika lite mer.

Så nu är det dags för lasagneresterna från igår.. Köpte en färdig gjort lasagne på lidl so faktiskt var riktigt god! :) Plus att idag har jag införskaffat mig en osthyvel så att jag slipper skära mig när jag kommer hem på natten o ska ta mig en smörgås o skära ost med kniv.. :P Ja, ni läste rätt, jag gjorde en Linda i onsdags natt när jag kom hem kl 04.30 ;)

Mmm, gott det var med lasagne :) Smaskens!

Nu när jag har ätit färdigt hr ska jag som sagt sätta mig ner med all apapper vi fått om allt och inget och försöka sortera in dem i min mapp så att jag har styr på tingen.. Kan ta en stund :P

Tror inte att jag hade så mycket mer vettigt just nu faktiskt, men gud va skönt det känns att faktiskt kunna uppdatera oftare, mycket enklare så för då har jag inte så stor press att skriva världens längsta.. :P

Hörs snart igen! :)

Krama

Av Åse - 11 april 2009 07:37

Okej, jag är medveten om att jag faktiskt är ganska elak mot er, inlägget jag skrev går ar mest crap.. Men det är för att jag hade några olika "störningsmoment", lasagne i ugnen, massor med folk på msn, och facebookchatten, och så var ju faktiskt Janni här, kan inte va hur osocial som helst! :P Inte för att Janni på något vis överhuvudtaget är ett störningsmoment, men ja, ni förstår hur jag menar, eller?

Idag ska jag ut o studda Platanias och Agia Marina, dvs de 2 områdena som ligger här där jag bor. Är sen som vanligt, sitter med frukosten, plattången o bloggen samtidigt, vilket tyder på at jag gärna vill att ni ska va uppdaterade, eller hur? ;)

Ska se om jag kan hitta ett fint hotell till "fantastic 4" som jag väljer att kalla dem, ust för att de är så fantastiska! De ska ju redan boka resa hit ner! :D Sötaste bästaste!

Btw, plattånga ej helt torrt hår är inte att rekommendera, men har man ingen hårfön så... :S

Igår var vi inne o studdade Chania, jäkligt stor stad det där! Iaf jämfört med vad jag är van vid från senaste halvåret, hehe :P

Imorgon ska jag studda HT o sen halv ledig dag, inte helt fel. Borde nog sätta mig lite med mitt Knossos kompendium, ska ju trots allt köra den på onsdag.. Nu vet ni ju int evad dte är eftersom det där satans inlägget försvann, men Knossos är en av våra tyngsta utflykter, den andra är Kreta på tvären.. Vi studdade dem nu i tisdags o onsdags, STORA kompendium att läsa igenom! Fina turer absolut, men ja.. tufft med 2 dagar i rad kan jag säga! Sen var Morten så snäll o gav mig Knossos på onsdag.. Men det är helt ok med mig ändå! Hellre kör jag den nu i början när allt är färskt i minnet o det inte är så mkt folk, emn klart jag kommer va nervös, ingen tvekan! Det är massor med historia o annan fakta jag ska ha koll på! Tur ändå att man har lokalguide med sig! :)

Oh, måste nämna det också, jag fick ett sms imorse, eller ja, inatt men läste det i morse och det kommer förmodligen lämna kvar ett leende på mina läppar hela dagen! Du tror nog inte dte själv, men det gjorde mig väldigt glad! Om berörd part läser, tack, sweetie! :)  

Nu måste jag springa, jag tror det kommer en update later! :)

Kramas o GLAD PÅSK på riktigt nu då! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards