Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Åse - 5 mars 2009 18:44

Jahapp, då var stockholmsflyget avklarat! Och helvete vad kaos det blev på flygplatsen.. Jag stod ensam inne med arrivalsen för Lisa var inte klar med deppen, splitlistan var fel så jag sände hälften av gästerna till en buss som inte fanns. Johan missuppfattade det hela och skickade dem till fel buss ändå, Maria som aldrig jobbat flygplats innan visste inte vad hon skulle göra och ja, förutsättningarna var kanske inte de bästa.. Men gästerna verkade nöjda ändå, trots att de var från huvudstaden.. :P

Nu sitter jag i servicedisken och äter choklad (helnöt... :D) och ostbågar till lunch, det enda jag ätit idag var en ägg o bacon macka vid tio tiden... :S Efter servicedisken ska jag iaf hem o äta och sen försöka ta det lite lugnt innan det är dags att åka ut till flygis igen vid halv elva-elva tiden...

Cilla, man kan väl lugnt säga att det var tur i oturen att ni inte kom idag, Johan o jag hade inte riktigt haft tid att välkomna er.. :P Men aksnek nästa vecka?

Jag fick iaf 3 kuvert med co-mailen idag. Eller 2 paket o ett kuvert.. Har bara öppnat kuvertet o till min stora glädje funnit visa kort och körkortshandlingar :) De andra två väntar jag med till söndag... Om jag kan hålla mig... ;) Visserligen vet jag redan vad farmors paket innehåller etersom jag ringde henne igår o hon berättade att hon har skickat 4 st 2 hektos chokladkakor.. haha

Ah, en timme o 10 mins kvar tills servicedisken stänger o jag får komma hem i sängen...  Ser inte framemot mitt HT imorgon efter inga timmars sömn inatt.. Men sen har jag ju ledigt nästan hea helgen! :D

Time to work...

Kram

Av Åse - 5 mars 2009 14:21

Där låg jag i min säng i morse o halvsov när jag hörde regn mot rutan.. Knas tänkte jag men började fundera lite på vad dagens rubrik o bloggen skulle vara och vad jag skulle skriva på morgonen.. Började fundera på om det skulle bli morgonpromenad eller inte, beroende på hur vädret var.. Men så kom det ett sms, och jag började ana onda aningar, men tänkte "neeej, klart det inte är flygförsening!" Men jodå, gbg flyget 12 h försenat, fy faaaan va najs!
Så det var bara tt hoppa in i duschen, få styr på tingen och gå till kontoret. Sen har vi varit ute på hotellen med besked i två omgångar, men info. Däremellan fick vi ta oss en sandwich på det nyppnade cafeet som ligger precis bredvid kontoret, inte fel det. Nu sitter vi och väntar på att vi ska ta sthlms gästerna ut till flygplatsen o ta emot de nya som kommer. Efter det är det dags för servicedisk och sen är det bara att vila så mkt som möjlgit innan vi ska ut till flygplatsen inatt för att lämna och hämta de försenade gbg/hel gästerna.. Kan bli en spännande arbetsdag och framförallt spännande imorgon när vi ska upp tidigt för att arbeta igen.. :S

Nu fick vi nyss veta ännu sämre besked, så nu blir det nog ännu mera jobb.

Shiiiit, wish us luck! ;)

Later!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards