Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Åse - 6 mars 2009 19:38

Oj oj oj vilken dag och natt alltså!

Slutgiltligen blev det så att planet landade hos oss kl 05.05 och avgick sedan 06.15 Så jag gick till sängs efter att ha varit ute med nya besked till gästerna, fick sova ca 2.5 timme mellan 12 och 2.30, sen var det upp igen och på med transferunifromen och hämta gäster för att köra dem till flygplatsen. Som tur är blev det inte så mkt rabalder, de stackars gästerna var väl trötta vid det laget! Incheckningen gick smidigt så vi fick tillochmed tid över för att ta oss en liten fika innan planet landade.

Ankomsten gick också smärtfritt utan några större problem, så kl 06.45 var jag hemma i sängen igen.. Skönt at ställa klockan på 09.00 då..? NEJ!

Upp o hoppa, ligg inte o dra dig! Var det som gällde då.. Iväg och ha HT, trött o sliten som man var, men det gick faktiskt under omständigheterna bra!, tillbaka till kontoret för allt pappersarbete och sen hem i soffan för att vila. Lagade lite mat däremellan också, och sen sate jag på en typisk somna till film, Madagaskar.. :)

Naturligtvis ringde Krsitoffer o väckte mig mitt i min skönhetssömn.. :S

Nåja, sen var det bara att stiga upp igen kl 15.20 för att sticka iväg till BEL o ha servicedisk. Som tur är har jag Johanna till hjälp, hade varit lite tooo much för mig annars!!

Nåja, nu stänger vi här snart så ska jag tillbaka till office och fixa sen är det rätt hem o chilla till en film ikväll!

Imorgon ska jag bara arbeta halvdag, ska stå i serviedisken, sen ska jag leka Bamse med Johanna och sen är jag ledig fram till måndag morgon. Det är inte illa det! :D

Jo, sen sak till bara....Jag har fått min flygbiljett nu. Jag åker härifrån natten mellan den 1 o 2 april, via Lissabon, Madrid och Aten och är framme på Chanias flygplats någon gång runt 19.30 lokal tid, tror jag.. så det blir en lång och härlig dag! :P

Nej, nu har jag bråttom.. Blir en ny update imorgon..

Hoppas ni får en riktigt trevlig helg hemma!

Mamma, ring mig snart!

Kram


Av Åse - 6 mars 2009 01:15

Usch, just nu är det inte roligt alls! :(

Vi fick veta för en halvtimme sen att planet äntligen har lyft från gbg, men det innebär ytterliggare försening på ett antal timmar. Planet kommer altså att landa här i morgon bitti kl 05.05 Vi har nyss varit ute med ny info till gästerna, som trodde att de skulle bli hämtade nu, men ikke.. Det blev till att checka in på sina rum igen, lägga sig o sova o vänta på att vi kommer kl 03.00 istället. Det gick förvånansvärt bra ändå, inte många sura miner, som tur är förstår gästerna att det inte är "vårt fel".. Men jag ser inte framemot att komma tillbaa till kontoret igen om några timmar och då köra dep transfer och sen dessutom ta emot de stackarna som trodde att de skulle landa här kl 14 i eftermiddags... :( Sen blir det väl till att hållla 2 välkomstmöten imorgon säkert också.. Jäkla skit att vi är så lite personal på plats dessutom så att vi inte kan dela upp arbetsuppgifterna...

Nu sitter jag ensam på kontoret o väntar på att de andra ska komma tillbaka så att jag kan få lite mer info om vad som händer och hur var och när. Ser inte framemot beskedet, men...

Usch, detta är verkligen inte kul för någon av oss, och jag känner först nu hur trött jag är och hur tufft detta kommer bli, suck!

Nej, innan jag blir för långrandig... sov gott!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards