Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Åse - 22 mars 2009 12:50

Jahapp, då sitter jag här igen då, på balkongen... En söndag. Inte speciellt bakis. Väntar på att Linda ska vakna.. Dte är inte riktigt läge att gå ner till poolen idag eftersom jag brände mig litegrann igår..

Hmm, igår hade jag o Linda STORA städardagen! Satan i gatan vad vi gnolade o fejade och putsade. I helvete så rent här blev! Riktigt stolta var vi båda två. Naturligtvis hade vi städ-öl till hjälp, annars hade det aldrig gått! Vi till och med städade våra skor! Hur sinnes är det!? Blidbevis kommer inom kort på fejjan, Linda har dokumenterat! :P

Annars då..? Hmm, jag har ju varit helt ledig både lördag och söndag, så det var fest både fredag o lördag. I fredags åkte vi till Tam Tam, käkade, spelade lite kort, med betoning på lite, vi blev för många.. :P Och sen drack vi lite drinkar och jag, Johanna o Linda fortsatte till Calema. Men det var verkligen inget roligt folk ute och jag har tapat stinget lite för att festa, märkte jag, så jag gick hem vid halv två..

Igår hade vi hemmafest, i vår nystädade lägenhet! :) Och sen bar det till Calema.. Hade ganska roligt ett tag, men sen kom den där känslan över mig igen som sa, du kan lika bra åka hem, för det händer inget här. Och jag var verkligen dödstrött, hade ingen bra fylla, så jag satte mig i en taxi o åkte hem. Klockan var nog runt halv 2 då också skulle jag tippa på..

Jag har ju en ganska klar uppfattning om varför jag inte tycker det är kul att festa längre, och som tur nog var så var han inte på Calema varken fredag eller lördag. Tror han höll till på Blue Bar. Igår var jag nära at gå dit för att se om han var där, men jag är glad att jag inte gjorde det.

Nu längtar jag bara så in i bomben till torsdag då Paulin kommer hit så jag kan få lite annat att tänka på! :)

Jag vet inte vad jag ska ägna dagen åt idag. Det är ju en av mina sista lediga dagar här på plats så man borde kanske göra något vettigt, men å andra sida har jag inga som helst pengar, och dem behöver man om man ska göra något.. Och eftersom att stranden/poolen inte direkt är ett alternativ, iaf inte någon längre stund, så känns det inte som att det finns så mkt mer att göra än att slöa i soffan med Linda. Det var faktiskt längesen nu som vi hade en äkta bakissöndag! Förra veckan jobbade ju jag hela dagen och veckan innan det var ju min födelsedag som jag spenderade i någon annans säng, och om jag inte minns helt fel så jobade jag faktiskt söndagen innan det också! Så det är verkligen ett tag sen nu! Linda ligger dock fortfarande kvar i sin säng, o eftersom jag inte vet om hon har sällskap eller inte så vågar jag inte klampa in där, får helt enkelt snällt vänta tills hon själv stiger upp! Tänkte faktiskt att jag ska ta tag i disken såläge.. Det är faktiskt inte så många glas idag, och rent generelllt så var dte int emkt att plcoka undan. Ölflaskor o burkar har jag redan tagit hand om, det var inte ens 10 st :) Duktiga gäster igår :) :P

Nu tänkte jag faktiskt att jag skulle se om det finns nån fotbollsmatch som man kan betta på idag. Vann ju trots allt pengar förra helgen på Liverpool matchen.. :P

Vill önska er alla därhemma en riktigt skön söndag! Njut ordentligt, det ska jag göra!

Puss & Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards