Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Åse - 4 mars 2009 21:17

Får väl börja med att kommentera kommentarerna då..

Okej, Josse..så du tycker att det är rättvist att bara för att du är på semester o njuter i skidbackarna (inte aaaalls avundsjuk!) så ska ingen annan heller få veta vad jag gör förrän du är tillbaka, elleeeer..? Du har ju datorn med, så du kan väl offra 5 min av dagen att läsa bloggen? :P

Som rubriken avslöjar så sitter jag på balkongen och tar mig ett litet snack, som består av digestivekex med apelsinsmak, väldigt tveksamt, med ost på, ostbågar, som ja, fakjtiskt, smakar exakt som hemma, och marabouchoklad, helnöt, vad annars? :P  Detta lilla snack beror på att vi ska ut o äta ikväll, men inte förrän halv nio, och jag var hungrig nu när jag kom hem så det blev ett litet mellanmål.. :P Anledningen att jag sitter på balkongen är för att det är enda stället där internet fungerar.. Ibland även innne på mitt rum, men eftersom jag skulle äta kändes det lättare att ha ett bord..

Dagen idag har bjudit på lite diverse.. I morse hade jag service på Funana. Riktigt mycket folk som kom o frågade om än det ena och än det andra och en hel del utflykter fick jag sålt. Bäst av allt var att jag togg tyskarnas bord o  att det var Peggy som kom sen gjorde ju inte saken sämre! hahahahah Linda o jag skrattade elakt när jag berättade för henne.

I siestan sen så skulle jag o Johanna ut o motionera, men när vi såg hur det blåste sand från flera kilometers avstånd så avstod vi.. Vi gick igår på siestan, men då blev vi helt blästrade o det gjorde ont, så vi tänkte att idag hade verkligen varit overkill... Det blev en runda in till byn istället. Tänkte fixa min dator, köpa vatten och lite sådant, men tji fick vi. Allt var ju fan siesta stängt.. Hur lönt är det att ha siesta när det ändå inte är varmt? Nåja, jag fick ringt ett samtal till farmor iallafall, och hon blev iallafall glad! :)

Så var det dags för servicedisken i eftermiddag, Och jag hade mina två nya guider med mig, så jag skulle gå igenom en massa med dem.. och guuuuud vad jag pratade! :P Tiden gick så fort o det hela gick ut på att jag stod o babblade i 2 timmar tror jag.. Stackars dem! :P

Nu ska vi iaf snart ut o äta. Det blir cafe Cultural ikväll.. Ska nog äta grillad kyckling! :) Muuums :) Sen har jag servicetelefonen inatt.. Traaaadigt, men ja, det ska väl gå ok.. Då kan jag åka hem o se film ikväll när vi har ätit klart. Ska inte vara på kontoret förrän kl 12 imorgon. Hoppas att det blåser lite mindre på förmiddagen så att jag o Johanna kan motionera lite då iallafall! :
Nu börjar det bli kallt här, så jag funderar på en dusch.. Sen är det väl snart dags att börja göra sig iordning för middagen...

Imorgon väntar som sagt flygplatsen och på eftermiddagen är det servicedisk, vad annars? :P

Men imorgon kommer det förmodligen också födelsedagspaket med co.mailen Farnor avslöjade idag att hon skickat choklad till mig.. Och det kommer förmodligen också brev från mamma. Plus att imorgon är det cokså bara 3 veckor kvar tills Paulin kommer hit :D

Nåja, ha en trevlig kväll! Kram o puss

Av Åse - 4 mars 2009 00:20

Då var jag hemma igen efter en god middag på Casa Canaria :) Det blev bara jag, Johan, Stoffe, Maria o Johanna tillslut, men det blev trevligt ändå : De nya tjejerna hade redan beställt mat på en annan restaurang då jag fick tag på dem.. :P Nåja, tar med dem ut för middag en annan dag!

Har inte så hemskt mycket mer att skriva, loggade mest in för att se om jag fått några nya kommentarer, men icke..

Imorgon är det SA1 för mig, andra gågen på hela säsongen.. knas! Men det ska nog gå fint, lär inte vara så mkt att göra en onsdag förmiddag. sen har jag SD BEL på eftermiddagen och ska lära mina nya lärlingar aaaallt jag kan.. :P Som Cilla sa, det kan inte ta låg tid.. ;)

Men nu är det dags för sängen och antingen ett avsnitt OC eller läsa lite bok.. Har inte bestämt mig än. Det enda jag vet är att jag har grymt ont i gumpen efter att ha suttit på golvet o skrivit detta, eftersom internet bestämde sig för att inte fungera i sängen.. Typiskt!

Nåja, godnatt allesamman, sov gott om ni inte redan gör det!

God natt macken, ses imon.. :P ;)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards