Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Åse - 15 augusti 2008 21:54

Så var man då tillbaka i Side igen efter en efterlängtad ferie! :D Tänker inte skriva så mkt om semestern, eftersom det är själva reseledargrejen bloggen handlar om, men det var helt underbart att få träffa alla där hemma igen! :D

Så lycklig att få kramas med, prata med o umgås med alla mina underbara vänner därhemma! Tänker inte börja rabbla namn, för då hade detta inlägg inte handlat om något annat. (ska erkänna att jag faktiskt började rabbla namn, men insåg att det skulle bli förjobbigt, och framförallt riktigt hemskt om jag skulle missa någon!) Men tack för all tid jag fick med er alla därhemma, och ledsen för den lilla tid jag hann lägga på vissa.. :S Nu dröjer det nog ca ett halvår tills jag kommer till Sverige igen. Special thanks to Cajsa för en lovely vecka på Kreta! Hur kul som helst att få komma dit o se Henrik, Johan o även Magnus i uniformen ju! :) O alla Henriks grymma polare på Ving. Tack alla ni som gjorde min semester, både hemma o på Kreta till två grymma veckor! :D

Självklart när det gäller mig så strulade jag ju till det lite genom att glömma mitt visum hemma i lägenheten i Side, vilket gjorde att jag först nästan inte kom ur landet och sen knappt kom tillbaka heller, men allt löste ju sig tillslut! Och den grymmaste kramen fick jag av Johan när jag kom tillbaka till Side! Tack för den, det var då jag mest behövde den, helt knäckt efter mina en o en halv timme hos polisen..

Nåja, nu är jag alltså tillbaka i verkligheten igen, om det nu är detta som är mitt hem eller inte, det kan diskuteras, men att jag är i verkligheten nu, det är något som är sant! Kastades in i arbetet genom att ha HT med Jutta igår, ett grymt HT måste jag fakstiskt säga.. förutom att jag glömde lämna över till Jutta på slutet så hon fick berätta om "sina bussar" hehe men det gjorde nog inte så mkt.. Försäljning blev det efter iallafall! Och på tal om försäljning... Måste faktiskt passa på o skryta lite! Vi hade veckomöte igår och Linus berättade om våra sales.. Hade fått totalsales för juli månad, dvs alla utflykter o sånt vi har sålt.. På plats 2-10 var det Alanyaguider, inte så konstigt pga att de har betydligt fler gäster än oss per vecka.. men vet ni vem som låg på första platsen? Dvs vem som var bästa säljare i hela AYT i juli månad? Jo, det var nämligen ingen mindre än JAG! :) Fatta va stolt jag blev när jag hörde! Grymt kul! :D

Nåja, sen var det service med Peter på eftermiddagen igår o sen va vi nästan hela teamet, plus Linus två systrar ute o åt på Ocakbasi, en lagom och trevlig kväll! Sen att jag satt uppe till kl 2 inatt framför datorn var inte så genomtänkt märkte jag imorse.. :S Först vaknade jag en timme förtidigt, hade ställt klockan fel SUCK! Sen vaknade jag igen va det satans brandlarmet.. Bläää! Låg kvar i sängen, orkade inte gå upp, för jag misstänkte att det bara var fejk, inte sällan det går i alla lägenheterna samtidigt.. Och mycket riktigt, det slutade va sig själv efter ett tag. Nåja, har varit grymt trött idag iaf, o deppig.. Hade ett inte så roligt samtal med en viss person igår vilket gjorde mig helt knas i huvet, men jag har klarat mig, tack vare en annan helt underbar person som tar mig igenom mina deppdagar genom sin närvaro på msn. Du vet vem du är, tack till dig! Gick o vilade en stund idag mellan area service och eftermiddagsservicen, så det har varit OK. Och nu har jag nästan precis kommit hem från middag med Linus, Jutta o Linus 2 systrar på Liman. Också en helt lagom o trevlig kväll! Ska försöka komma i säng hyfsat tidigt ikväll tror jag.. Ska ha BS imon 9-11 och sen blir det flygplatsen på kvällen. Har ett ganska chill pass, ska vara inne på departure.. Eller ute, vet inte helt, men har dep iaf. O åker hem med STO 22.20, så dte blir inte galet sent heller.. Gött :)

En annan sak, förresten som satt griller i huvet på en är ju ansäkningarna till vintern! Kastades in i det när jag kom tillbaka, kom ju i onsdags, hade veckomöte i går o senast imon skulle vi söka. Jag skickade in mina val igår natt, delvis därför jag var vaken så länge.. Det blev Cap Verde - guide, Krabi (thailand) - guide och Gran Canaria, Plya del Ingles - guide.. Om jag gorde rätt val, det vet man väl aldirg.. får vänta tills man får beskedet, då märker man väl om man blir nöjd eller inte.. Men man kan alltid "överklaga" och annars är det ju trots alt bara 6 månader.. Inte hela världen! ;)

Sitter här nu o väntar på att Meidie ska komma o låna ett par skor som hon kan ha på flygplatsen imorgon.. Hon stanar kvar ett tag till nu fast bamse har slutat o blir vpr nya danska guide, eftersom Henrik har slutat. De e najs! :D Emma åker hem nästa lördag, dock.. Och fick nyss idag beskedet om att Peter måste flytta till Alanya eller Marmaris.. Grymt tråkigt att så många försvinner på en gång! :S Vi kommer bli ett miniteam snart... :( Men I guess that´s life...

Nej, nu har Meidie varit här o hämtat skorna.. Och jag har ingen att terrorisera på msn idag.. heller ingen som terroriserar mig.. Så jag tror att ja ska gå o lägga mig o se klart filmen som jag började på häromdagen.. Music and lyrics.. såg ca en timme sist så det är väl lagom tid kvar för att jag inte ska somna innan den är slut.. Hoppas jag..

Jag hoppas att ni alla därhemma är glada för uppdateringen som nu endelig har kommit och att ni inte hade gett upp hoppet helt och aldrig kommer tillbaka hit för att ni trodde att jag slutat skriva för gott. Nu är jag tillbaka i Side o life goes on, so does the blogg! ;)

Sov gott alla, vi hörs snart igen! KRAMAS



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards