Alla inlägg den 9 september 2008

Av Åse - 9 september 2008 12:49

OJ, nu var det bra längesen jag uppdaterade er igen. Går länge mellan varven nu käner jag.. Inte bra det.. Hmm, vad har hänt sen sist då? Ja, som rubriken avsläjar har vi haft kick down, men den kommer lite senare, borde nog börja från början..

Fredag kväll, middag på Side hill :) Jag o Meidie delade på en Nachos supreme, vad annars när dte gäller mig? ;) Och en Burrito. Najs som tusan med två rätter att dela på, lite mer variation då, liksom :) Sen var det hem o sova ca 2 h innan det bar iväg till flygplatsen. Allt gick fint o kunde köra hem igen, pigg o glad o inte alls i närheten av att somna, skönt! :) Hoppas det går lika bra inatt då!

Lördag sov jag lääänge! :) Sen upp o åt lite frukost, chillade lite innan jag gav mig iväg på lite WAP. Som faktist blev ganska mkt WAP, det var lite problem här o var som jag redde ut. Sen när jag kom hem var jag dödshungrig o trött o sliten, så jag fixade en Elise Special, halv luxus tor jag det blev.. ;) Gott! :) Och sen satte jag mig i mysfåtöljen o såg lite vänner, ivägo sende min buss o sen lite mer vänner innan det var godnatt. En lugn o skönt och riktigt najs kväll! :D

Söndag var det HT med Meidie, vilket gick fint, förutom att batteriet i micken tog slut mitt i så vi fick stå o skrika oss igenom hela passet om utflykter, det var sådär.. :S Men annars gick det fint. Sen fick vi en massa saker efteråt, lite saker att styra upp o även lite gamla loggar som vi var tvugna att följa upp, eftersom vi inte skulle ha mer service den dagen och helle ringenting på måndagen.. Så det blev lite lätt stress där ett tag. Sen tillbaka till kontoret o skriva alla loggar o fixa allt, och vi hade tidspress, skulle åka från kontoret kl 15.00 o helst äta lunch innan dess.. Vi var färdiga på kontoret 14.05, så vi var lite lätt stressade, jag Meidie o Jutta.. Nåja, hem o duscha, packa och fixa, sen var det bara ner på kontoret igen. Skulle egentligen äta i "personalmatsalen", men där var helt tomt på folk, och mat för den delen, när vi kom.. typiskt. Så vi gick ner runt hörnet o köpte kebab istället.. ;) Nåja, nu kunde vi iaf äntligen pusta ut efter en hektisk förmiddag! Och bussen från Alanya kom o hämtade oss strax efter tre. Äntliogen dags för KICK DOWN! :D

Bussen körde oss förbi Antalya, inom Kemer för att hämta upp Johan, Linus o Lisa, och slutigen mot sitt slutmål, Olympus! På bussen satt alla och drack öl och berättade om sina bästa minen från säsongen i mikrofonen för alla andra, trevligt! :) Väl frame på Olympus blev nog de flesta ganska förvånade (förutom de som varit med förr, kick down är alltid på samma ställe..) Det var ett fräckt Backpacker ställe med fullt av trästugor och väldigt primitivt! Mysigt! Vi fick våra rum, jag fick det lilla och delade med Meidie, Elise och Helena från Alanya, sen var det en stund över före middagen, då vi satt i baren och tog en drink. Sen var det dags för middag, inte den godaste maten jag ätit, men det funkade. Och efter det satte vi oss i en form av lång soffa utomhus och Johan tog fram sin gitarr och vi satt alla och sjöng med. Supermys! :D Efter det fortsatte festen, men jag var trött o sliten och inte på partyhumör (ja, det är fakrtiskt möjligt!;) ) så jag gick o la mig. men det var inte het lätt att sova.. För det första var det het vilt varmt i rummet, och för det andra så hade vi hönor o tuppar utanför som förde ett satans liv på morgonen, från tidiga timmar! Och även ett hundbråk störde sömnen, så det var inte mktt sömn man fick.. Nåja, det gick fint iaf. På måndagen väntade Lazy Day Cruise! Najs! En hel båt bara för oss, riktigt härligt! Tror inte att det var någon som gick av båten utan att ha bränt sig mer ele rmindre av solen. En heldag på havet är inte att leka med, men skönt var det! :)

På vägen hem gjordes ett en-timmes stopp på 5stjärniga Migros i Antalya så vi alla fick chansen att shoppa lite, och, min höjdpunkt för dagen, Mcdonalds! :D Själv hittade jag ett fynd, en fin klänning på rea, så den kostade bara 20 :) Ja, lira alltså. vilket är ca 100 svenska.. hehe ;)

Väl hemma var vi alla ganska slitna, så det blev sängen ganska snabbt för mig o Elise.

Idag har jag o Elise varit på service på Side Hill, och Sun beach park, och sun city, och safran.. hehe..Nästan som en liten mini-area idag.. Var ju en del loggar att följa upp eftersom vi inte har varit på plats på en o en halv dag.. Men det gick fint, inga större problemer, förutom de vi redan visste om.. :P

Just nu är det siesta för mig, och i eftermiddag ska jag upp på kontoret o fixa transferlistorna.. Ganska chill, vi är tre st både jag, Linus o Henna, så det kommer nog gå ganska fort.. Sen om jag har tur blir det en Nachos Supreme på Side Hill ikväll! :D Mums.. Ni måste tycka at jag är tokig som äter den så ofta, men det är bara sååå gott! :) Men det är inte helt bestämt ännu, vi får se hur det blir.

Inatt ska jag till flygplatsen, jag har dep night igen... Ganska så slitigt att joba natt, men när man väl kommer hem är det såå skönt att sova! :)

Imorgon har jag WAP och sendbussar.- Ganska chill det me..

Åh, det var så nära igår att jag o Josse hittade det väner avsnittet som vi har letat efter ett tag, när Ross säger det roliga med "Am I? Am I out of my mind? Am I looosing my sences?" hehe det är så sjovt, men vi kan inte finna det. Så igår trodde vi att vi hittat rätt avsnitt, men nej,. icke sa nicke, suck! Men nu tror vi iaf att vi har hittat rätt säsong, så jag ska fortsätta kolla på den o se om jag hittar det! :) Tror nog jag ska göra det nu direkt. Och äta lite pistage nötter och dricka den otroligt goda körsbärsjuicen som jag tror att jag blivit beroende av.. :S SUPERGOD! Vill ha med till Cap Verde!!

Oh, ja, på tal om Cap Verde så är vi ju 5 totalt härifrån AYT som ska dit, det är jag o Johan, Lisa som är DM här sa även vara DM där, Lena som är accounting här ska va accounting/reservations där (båda dem har varit där förr) och Kristoffer från Alanya ska dit som OPE :) Så de skabli najs. O igår när vi va på Lazy Day så berätade Lena en massa för mig, Johan o Kristoffer om hur det är o ställen vi går o äter o allt. Det var så kul att höra o nu är jag bara sååå laddad att få komma dit! :) Ska bli så najs!

Nåja, nu är det dags för lite vänner :)
Later!

Ovido - Quiz & Flashcards