Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Fixardag idag! :)

Av Åse - 26 september 2008 14:49

Idag är jag ledig och det firar jag med fixardag! :P Har mailat Lisa om de upgifter hon behövde för visumet till Kap Verde, så har jag vart på kontoret o likviderat alla mina Kemer-pengar, vilket var en hel del. Och jag fick 70 lira över, tack så mkt! :D Sen var jag nere o hämtade bilderna från när jag o mamma paraglidade för ca 3 månader sen.. :P Och tillsist körde jag till posten o postade hem ett paket med lite skor, kläder o lakan så att jag inte ska behöva släpa på så mkt grejer när jag ska hem. Visserligen komme rjag att släpa på hur mycket som helst endå, men nu blev det iaf nästan 9 kilo mindre.. :P :)

Om vi ska börja uppdateringen på igår då.. HT gick fint, bättre än lördags! :) OCh sen sålde jag en hel del så det var toppen! Sen stack jag hem o packade mina grejer o kollade en stund på TV norge, det var gilmore girls, tänkte på Sandy då! ;)

Sen var det das för eftermiddagssrevice då jag gjorde en supersöt liten flicka glad genom att ge henne sin nalle som hon glömt på bussen från flygplatsen. Jag tror adrig att jag sett ett barn så glad som när jag plockade fram den. Jag rös. Såna stunder gör att man glömmer bort alla dryga, missnöjda gäster man haft hela den senaste månaden! :)

Direkt efter service sa jag adjö o tack för denna säsongen till alla som jobbar på Melissa Garden, sen cyklade jag hem, snabbt som tusan. Bytte kläder, tog min väska. Sa hejdå till de som jobbar där o sen en taxi till Otogar o bussen till Antalya för att där byta buss o åka hem till Side. Sååå skönt när jag äntligen klev in genom grinden till SGR igen! :) Vilken känsla! Kändes som evigheter sen jag var här senast! Teamet hade fixat iordning tacos som var i princip klart när jag kom dit så det var bara att öppna en ölo ta för sig av den goda maten! :) Och för en gångs skull så ligger faktiskt bilderna ute på näet före bloggen, ovanligt! :P Vi hade en trevlig kväll tillsammans i teamet, tills det var dags för Elise o Meidie som skulle upp tidigt för att åka till Pamukkale idag att bryta upp o gå o lägga sig och då gjorde vi andra också det... Jag la mig för att se lite vänner, men somnade ganska så snabbt.. :P Vaknade mitt i natten av min ganska så höga o långa sms signal o visste inte vad det var som försigick (hur stavas det? finns ordet egentligen eller är det bara Bröderna Lagerståhl som använder..?), em  jag somnade om ganska snabbt igen. Vaknade i morse av att det lät som att det knackade på rutan. Trodde först det var Elise som gick men när jag tittade på klocka insåg jag att hon måste ha gått för minst 2 timmar sen så jag vet inte vad det var. I vilket fal kunde jag inte somna om för dte var mobilteelfoner som ringde utanför o barn som skrek o lekte så jag fick snällt vakna istället. Låg i sängen ett bra tag o surfade lite på internet innan jag tog tag i mig själv o gjorde om dagen till fixardag! :)

Nu sitter jag här o funderar på om jag ska ner o få massage elle rom jag ska strunta i de.. Jag är sugen, o ryggen är lite knakig så tror nog att det vore en bra ide. Ska bara ta tag i mig själv o gå dit! Vilket kan va nog så jobbigt, har ju redan ansträngt mig idag o haft fixardag.. haha :P

Ikväll ska jag iaf laga korv stroganoff till mig, Johan o Jutta. Vi är de enda i teamet som är hemma eftersom Meidie o elise är på Pamukkale och Henna har ju besök av Halil så de vill nog va ensamma..

Nu tror jag att jag ska ta mig i kragen o gå ner på Hamam o få lite välbehövlig anti-stress massage! :)

Trevlig helg till aal därhemma, det är ju trots allt fredag idag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 2 maj 2009 16:17

Idag, innan jag ens kommenterar kommentarerna ska jag börja med att säga att jag är gryyymt ledsen att jag inte kan vara med på Josses 25 års fest ikväll! :( Men jag hoppas (och tror - nej är övertygad!) att ni får sjuuukt kul ikväll och att jag får ...

Av Åse - 30 april 2009 17:57

... att jag inte har uppdaterat på länge.. Har bara inte haft lust/tid/ork osv... Men nu är jag här.. en stund iaf. Idag är det torsdag och torsdag på Kreta bertyder flygplats om o om o om igen.. :P Vi var där tidigare idag och vi ska dit ikväll igen...

Av Åse - 24 april 2009 06:46

.. Usch, nu får det snart vara slut med de här tidiga morgnarna.. Och ja, det är det ju faktiskt, leeeedig imorgon! :) YES! Och dessutom LÖN idag, ioch inte vilken lön som helst, utan THE big one, eftersom jag får tillbaka mina BA-pengar! Rätt in på ...

Av Åse - 23 april 2009 18:25

Oj, insåg att det nog var ett tag sen jag senast uppdaterade er.. Kan bero på att dte har varit långa dagar.. Igår körde jag då för första gången Knossos utflykten, och resultatet är ganska nöjd :) Det är en väldigt lång dag, men jag tyckte nog jag k...

Av Åse - 19 april 2009 10:20

Guuud vad skönt det är att vara ledig! SOOOOVMORGOOOON! :) Såå najs! Oj, sorry jag blev visst avbuten av att skriva kommentarer till alla bilderna på facebook. Fast det visste ju egentligen inte ni, nåja.. haha Idag är jag alltså ledig, mycket bra! :...

Ovido - Quiz & Flashcards