Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Åse - 1 juni 2008 20:04

Så siter man hørpå henriks balkong o dricer efes :) eller henrik dricker efes o jag dricker tropical freezer. Hur gott som helst! ) Blev så lycklig nær fann dem i affæren precis bredvid safran:D Såågott! Om ni undrar varfør jag skriver så konstig ær det før att henriks dator ær lite knasig.;) æ och ø ær på fel stælle plus att det blir konstiga danska tecken.. Hoppas ni kan færstå endå.. ;) Area service gick bra, tros att vi fick cykla eftersom att linus har bilen.. Nej, nu blirjag så trøttpå detta tangentbordet.. och kønermig oscial. i will update you later istællet! Pussas

Av Åse - 1 juni 2008 12:29

Oj va trött o sliten man kan vara! Det är ingen dans på rosor att jobba flygplats.. Åkte från Side igår kl 18.30 och var hemma igen 04.10 Det är en hel del timmar att vara igång o jobba. Jag hade ganska lugnt igår till en början. Jag skulle stå på Pascha/Club dem delning. var lite nervös för visste inte vad jag skulle göra. Men det visade sig vara chill! Det jobbigaste var att stå stilla så länge.. fötterna blev trötta i de högklackade skorna!  Men sen blev det som vanligt stressigt eftersom att det alltid blir förseningar och så landade CPH o OSL samtidigt och då blev det lite strul. Stackars Elise som hade så många bussar hon skulle senda! :( Sen körde min busschaufför iväg med min transferbricka o välkomstmaterial till nästa flight. SUCK! Som tur var fick vi honom att komma tillbaka med det.. Sen var det jag o Jonatan över till terminal 2, gick förvånansvärt smidigt där faktiskt. Så det var OK. Sen var det bara det att man skulle hålla sig vaken i bussen påväg hem. Jag misslyckades! Vaknade till ett par gånger av att huvudet blev tungt. Sista gången vaknade jag av att chauffören knuffade på mig för att vi var framme i Side.. Piiinsamt.. ;) Som tur var hade jag en supersnäll chufför så han körde mig ända hem. Hade faktiskt inte orkat gå hem från kontret inatt, trots att det handlar om kanske 600 meter tror jag att jag hellre hade lagt mig o sova inne på kontoret än gått hem den biten i mina transferskor o onda onda fötter...   Väl hemma längtade jag så efter min säng. Det var med nöd o näppe att jag fick av mig linserna o borstade tänderna.. sen dök jag i sängen och... kunde inte somna!? Hur sjukt är det?? Jag var så trött men kunde inte somna! Tror iofs inte det var så länge som den känslan fanns i huvet, för jag tror jag somnade ganska fort ändå.. Sov så gott tills det knackade på min dörr. Först förstod jag inte vad som hände, sen knackade det igen. Då fick jag bråttom att försöka få på mig några kläder, men när jag öppnade var det ingen där.. Förstod att det nog var Henrik eller Jutta eftersom att klockan var 13 och det var lagom för dem att komma hem från HT då, så jag chansade på Henrik o mycket riktigt det var ju han. Fick ett litet uppdrag att följa upp på min areaservice i eftermiddag. OCh nu sitter jag här och äter resterna från gårdagens äggakaka till frukost. Underbart gott, jag är ganska duktig på att laga mat trots allt! ;) (Eller vad säger du Henning?)  Funderar på om jag inte ska gå ner o simma en sväng, eller okej ska inte ta i, bada o sola lite, innan jag ska iväg på service.. Henrik erbjöd sig att bjuda igen från igår så det blir Pasta med köttfärssås a la Henrik JöJ (men med danskt ö, hur får man fram det..?) ikväll. Mums, längtar redan! Den var mycket god sist iaf :) Mm, förresten.. Har ju insett att det är Björn som känner mig bäst afterall.. Han är den enda som gissat på min sång, och det var ju naturligtvis rätt.. Björn, det måste kännas bra!? ;) Har ju inte utlovat något pris, men grattis, du kan få ett iallafall.. Du kan helt gratis få komma o hämta mig på flygplatsen när jag kommer hem. Fint va? haha Det roliga är att jag inte vet vilken flygplats det blir ännu. Kanske Sturup, kanske CPH, kanske göteborg eller varför inte oslo? hahah ;) Nej, även fast jag gillar att sitta här o skriva o lyssna på Winnerbäck, och just nu är det Lovesong (nog den enda jag vet som har engelsk titel.. Men han sjunger på svenska. en av mina nya favoriter. Ni som inte hört den måste göra det. NU!) så lockar faktiskt poolen. :) Ikväll blir det som sagt middag hos Henrik o sen kanske vi ska fira av hans sista kväll i frihet (han har Back up phone i nästa vecka) genom att gå ner på Korner o dricka några öl.. Imorgon ska jag köra min första utflykt. Och precis i detta nu kom jag på en fantastisk sak som faktiskt hände igår. Jag fick applåder på min departure buss! :D Vilken känsla! :D Until later.. puss

Ovido - Quiz & Flashcards