Alla inlägg den 13 juni 2008

Av Åse - 13 juni 2008 18:53

Hej allihopa! Åse är på superbar humöR! :D Intenret på Melissa Moment! JAAA!

Men jag ska börja med att förklara rubriken, uptadex2 betydre helt enekelt att det kommer två updates på samma gång. Igår på rummet skrev jag en liten blogg, men då visste jag inte att det fanns intenret så skrev den i ett dokument. Jag har klistrat in den här under, så här kommer första uppdateringen o sen skrover jag mer under, tamam!? ;)

Blogg 2008-06-12 15.35

Kemer..

Jaha, då sitter man här i Kemer då.. Vet faktiskt inte riktigt hur det känns.. Ganska bra men ändå dåligt.. Kan man säga så? De går liksom i vågor.. Men jag blev lite besviken nu när jag måste stanna till osnadg ändå. Linus sa igår att jag kanske får komma hem söndag kväll, dels för att det är temadag på Pascha på måndag o sen guidefest och dels för att vi ska få hit en kille från Alanya eftersom att Camilla har slutat. Och eftersom att Henna totalvägrar att bo med en kille frågade Linus mig om det var OK att jag gör det istället. Fine with me sa jag.. Men saken är att han kommer på söndag. Och jag måste byta lägenhet med Henna förmodligen.. Så av alla de anledningarna sa Linus igår att jag kanske kunde komma hem söndag kväll efter service. Vilket lät helt underbart tyckte jag.. Men så pratade jag med honom nu o då sa han att det inte blev så, jag måste stanna och köra Lazy Day Cruise på måndag o sen ha service på tisdag. Trots att vi ännu inte sålt någon utflykt.. Hmmm.. L Men har chefen sagt så så blir det väl så ! Vad jag glömde fråga var om hur vi gör med flytten, så jag skickade ett sms men har inte fått svar, så jag ringer honom lite senare. Han åker ju på semester imorgon dessutom..

Nåja, jag är inte helt nergrävd under jorden iaf, jag tror jag ska överleva denna veckan.. Även fast det vore betydligt mycket mer nice om jag kom hem på söndag för då hade jag o henrik festat som fan! ;) Än sål änge har tiden gått riktigt fort.. Hade en del att göra efter HT idag på Melissa Garden, sen åt jag lunch där o sen cyklade jag till kontoret o sen hem hit till Melissa Moment. Har legat o solat en stund nere vid poolen och nu är det snart dags för service igen. Ska runt på alla fyra hotellen o se så att allt är OK. Blir svettigt att cykla.. Phew! Ikväll ska jag på turkisk afton på Melissa Garden, privatklädd.. Blir nog en helt ok kväll..

Imorgon är jag ledig så funderar på vad jag ska göra.. Om jag ska ner till stranden eller om jag ska försöka ta mig upp i bergen för o kolla på rallyt.. Det är nån slags VM eller något, och de har sin base camp här nere i Kemer, precis på vägen bort mot Melissa Garden. Får väl se om det finns nån möjlighet att ta sig upp dit dem kör o kolla lite o kanske ta lite bilder så man kan göra pappa avundsjuk.. ;)

En sak som är mycket tråkig med Kemer är att det inte finns internet på det hotellet där jag bor! Supertråkigt.. Så jag får försöka hitta något internetcafé, eller så sa Linus att Restaurang La Paz tror jag det var, eller La Luna.. Har internet så jag kan gå dit o sätta mig o dricka kaffe o interneta lite.. Det är inte så långt härifrån, så det ska nog va OK.. J

Nu börjar det bli dags att klä mig i service uniform o få rätt på papperna jag behöver ha med mig på service, sen ska det cyklas o svettas! ;)

Later! Puss o kram

... Och nu kommer alltså nutid! Jag orkade inte läsa igenom det jag skrev igår, så något kan evetuellt bli dubbelt. Igår var jag på turkisk afton på melissa Garden.. Det var riktigt god mat och jag satt med två gäster så det var helt ok. Den var det ju fotboll som räddade kvällen me. :) Sen följde en kille från receptionen mig hem, det var pent av han, ikke sant? ;) Satt här i restaurangen o kollade sista på fotbollen innan ägaren (eller hans bror, vet inte helt) följde mig till rummet, eller ja, eskorterade mig, han höll mig i handen och öppnade dörren o sen skulle han kramas. jag blev skiträdd att han skulle följa med in också. What is the matter with turkish men!?

Nåja, idag har jag varit ledig.. Var inne en sväng på rallyområdet och sen har jag legat knall fall på beachen i felra timmar. sååå nice! :D Sen cyklade jag hem o nu sitter jag här o surfar lite nere i restaurangen på Melissa Moment och njuter faktiskt av livet i Kemer. :) Börjar bli lite hungrig, men jag sitter ju på en restaurang så det borde väl vara lät att lösa.? Tycker bara dte är lite pinsamt att fråga eftersom jag har suttot här ett tag nu framför min dator o de har inte frågat om jag vill ha något.. Fast nu fick jag en cola :) NEEEEJ jag har blivit stockholmare! Sa inte Coca, utan cola.. galet! Ska aldrig hända igen, I promise! BTW, jag har gjort ett vad med en av de som jobbar här i restaurangen. Vi harbettat på Frankrike - Holland. Jag ville egentligen säga att Holland skulle vinna, men det sa han att han redan hade sagt, så jag fick säga Frankrike istället.. Så vi har bettat 3 öl ! ;) Hur kul som helst! 

Imorgon är det dags för flygplats och jag ska åka härifrån typ halv sex, så jag kommer missa Sverigematchen! That sucks! :( Vem som helst som läser detta och som ska se matchen, dvs alla förmodar jag.. Snälla, snälla, snälla skicka updates till mig på min turkiska mobil om hur det går i matchen! Det vore alldeles underbart snällt av er! :D

Nu tror jag att detta inlägget är så långt att ingen orkat läsa, med tanke på att det blev dubbel uppdatering o allt!

Blir nog en ny update imorgon innan lufthavnen! Håll tummarna för frankrike ikväll! :) ;) Kramas

Ovido - Quiz & Flashcards