Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Åse - 2 juni 2008 17:14

Så har man då kört sin första utflykt. Gick jättebra, inga problem. Förutom att den dryga lokalguiden raggade på mig som fan! Vad är det med turkar egentligen? Blir helt knäckt om det ska fortsätta såhär.. Han gav sig inte heller fast jag sa att jag inte ville ge han mitt nummer. tillslut gav han mig sitt och sa, call me if you are lonely sometime.. Ehh, I dont think so!! ;) Han var så sjukt dryg, tur jag hade Nazarguiderna att prata med när vi va på båten iaf, annars tror jag att jag hade gått under! Men till en helt annan sak, det är inte klokt vad världen är liten! På min utflykt idag träffade jag först genarpsbor som känner min moster o kusin (Lotta o Ludde om ni läser detta så skriv en kommentar! ;) ) och sen lite senare pratade jag med ett annat par som kom från Simrishamn som brukade vara o äta mycket på Maritim där jag jobbade.. Helt galet faktiskt!

Måste förresten passa på att be om ursäkt för mitt oläsliga inlägg igårkväll! Jag var faktiskt inte full, det var henriks dator som var helknas! Space tangenten var skitdryg och ä och ö satt på fel ställe o ja gud vet allt.. Sen glömde jag läsa igenom det jag hade skrivit innan jag sparade så såg senare att det var i princip oläsligt.. Men men så blir det ibland.. Vi hade iaf en koselig kväll, henrik o jag på hans balkong. Drack lite tropical freezer (som är en exakt kopia på bacardi breezer, tom etiketten är nästan helt identisk) och lite efes. Sen skulle vi ju gå ner på Korner, men gissa vad ledsna vi blev när där var STÄNGT! :( Visste inte riktigt vad vi skulle ta oss till, men sen kom Henrik på den briljanta iden att det finns ju faktiskt fler ställen som inte ligger så långt bort.. Så vi gick till Hawaii restaurant o bar istället. Inte hälften som bra som Korner med K men det funkade. Satt där en stund tills vi kände att de nästan kickade ut oss. Släckte ner mer o mer och det var vi o tre andra som satt där. Då gick vi hem. Utan att man hann märka det så tror jag endå att klockan var över två, kanske nästan tom tre innan vi gick hem så det blev inte många timmars sömn innan man skulle upp o jobba. Men det har gått fint, har inte varit så trött idag faktiskt! Oh, kom nyss på att Henrik lurade mig igår, den lille busen! Han sa att jag skulle åka på Kappadoccien på måndag, och inte nog med det, jag skulle vara ansvarig för Kappadoccien och köra den varje gång under hela säsongen! Först trodde jag han skämtade men han såg så allvarlig ut. Brukar alltid kunna se på honom när han skämtar, men inte denna gången. Så jag blev helt knäckt, men då kunde han inte hålla sig längre o började skratta.. Lagom sur jag blev då.. ;) Kom på en annan sak också förresten.. Igår när vi satt på Hawaii kom vi på att vi faktiskt har en SPC (Side Party Crew, ett partysällskap med 2 medlemmar, gissa vilka?) hälsning. Sjukt nice e den! Och också sjukt hemlig. Bara medlemmar som kan den och får göra den! ;) Hehe, "nerds!" tänker ni andra nu.. Det får ni tänka precis hur mycket ni vill. Henrik o jag vet att vi är coolast i Side, inte sant Henrik? ;)  Nu kom Elise o hennes väninna hem så nu ska jag vara social. Fest ikväll kanske? Will update you later! Puss

Ovido - Quiz & Flashcards